در نشست هشتمین جشنواره موسیقی نواحی از کاهش 40 درصدی بودجه این دوره نسبت به دوره هفتم خبر داده شد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در تالار وحدت، بهمن کاظمی(دبیر هشتمین جشنواره موسیقی نواحی) در این مراسم گفت: امسال پس از 19 سال همکاری خود را با دفتر موسیقی ادامه دادم و در انتخاب گروه ها سعی کرده ایم با نگاهی واقع بینانه، گروه هایی از قومیت های مختلف انتخاب کنیم.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در برگزاری این دوره این بود که از دوره های قبلی مقاله و یا آثار مکتوبی در دست نداریم.
کاظمی تصریح کرد: برای هشتمین دوره جشنواره موسیقی نواحی، اسفند ماه با من تماس گرفته شد و بودجه این دوره نسبت به دو سال گذشته و دوره هفتم، 40 درصد کاهش یافته اما با این وجود در این دوره ظرفیتهای جدیدی چون ضبط استودیویی از آثار پیشکسوتان را داریم.
وی افزود: توجه به اصالت ها و برقراری ارتباط علمی جشنواره با دانشگاه از جمله اهداف این دوره بوده است.
هادی منتظری(دبیر علمی هشتمین جشنواره موسیقی نواحی) در این نشست گفت: هیئت انتخاب این دوره 1211 اثر در قالب 191 پرونده و 917 هنرمند را انتخاب کرده و به دلیل نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی، بخشی را با عنوان موسیقی حماسی و بومی در جشنواره در نظر گرفته ایم.
محسن رفیعی(دبیر اجرایی هشتمین جشنواره موسیقی نواحی) در این مراسم اظهار داشت: طبق آئین نامه، جشنواره امسال در 6 بخش مقام خوانی گروهی، مقام خوانی انفرادی، گروه نوازی، ‌تکنوازی،‌ جنبی پیشکسوتان و آوای ره پویان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در بخش جنبی پیشکسوتان علاوه بر اینکه از 9 هنرمند پیشکسوت در مراسم پایانی تجلیل می شود،‌ از آنها برای اجرای برنامه نیز در مراسم پایانی دعوت می شود که سید خیال یادگاری، ‌رسول زنگ شاهی، شیخ مراد، شیخ حسن اسکندری، زربانی، محمد حبیبی، ‌سهراب محمدی، علی شرفی و سید قدمیار حسینی از جمله این هنرمندان هستند.
وی ادامه داد: هشتمین جشنواره موسیقی نواحی از 29 تا 31 اردیبهشت در تهران و کرمان برگزار می شود که افتتاحیه 29 اردیبهشت در کرمان و اختتامیه 31 اردیبهشت در تهران و در تالار وحدت برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: اجراهای تهران در تالار وحدت، تالار رودکی و سالن سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.
گفتنی است، هشتمین جشنواره موسیقی نواحی 29 تا 31 اردیبهشت در تهران و کرمان برگزار می شود./ي2

گزارش از: بهاره کنجکاو فرد.
برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، نواحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار