مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: تبدیل قریب به 62 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی زمینه شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد منطقه و استان را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلال گلچین اظهار داشت: وجود شرکت پارس و کشت و صنعت مغان قطعاً در رونق کشاروزی منطقه آثار مطلوبی به همراه داشته به طوری که کشاورزان منطقه با الگو‌برداری از شرکت‌های کشت و صنعت به اصلاح شیوه‌های مرسوم کشاورزی اقدام کرده‌اند که همین امر سبب شکوفایی اقتصاد منطقه شده است.

وی عنوان کرد: رونق کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد و شمال استان سبب ایجاد در‌آمد، بهبود معیشت مردم و اشتغالزایی شده است که بر همین اساس پارس‌آباد به دومین شهر بزرگ استان تبدیل شده است.

این مدیر بنگاه اقتصادی اظهار امیدواری کرد با به بهره‌برداری رسیدن سد خداآفرین در سال‌های آتی با تبدیل قریب به 62 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی شاهد شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد منطقه و استان اردبیل باشیم.

گلچین افزود: مناطقی از اراضی دیم که اولویت اول بهره‌برداری از سد خداآفرین که قرار است به آبی تبدیل شود شامل اراضی زراعی کشت و صنعت و دامپروری پارس نمی‌باشد.

وی ادامه داد: شاید در سال آتی با آغاز به کار عملیات در اولویت دوم اراضی این شرکت نیز از دیم به آبی تبدیل شود اما شرکت طرحی دارد که مورد موافقت استاندار و مدیرعامل آب منطقه‌ای قرار گرفته که با حمایت آنها می‌توان تحولی در منطقه ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس تصریح کرد: بر اساس این طرح مقدار یک متر‌مکعب در ثانیه از آب کانال اصلی به اراضی دیم شرکت اختصاص داده شود که در صورت اجرایی شدن این طرح تحول بزرگی از حیث توسعه بخش کشاورزی منطقه روی می‌دهد.

گلچین یادآور شد: سعی داریم که در سال 92 مطالعه، طراحی و اجرای این پروژه را انجام دهیم.

وی گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح یک هزار و 380 هکتار از اراضی دیم شرکت مجهز به شبکه‌های آبیاری مدرن می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس بیان داشت: علاوه بر رونق کشاورزی این شهرستان اجرای این طرح تاثیر مطلوبی هم در بحث اشتغالزایی و خودکفایی خواهد داشت/س 

برچسب ها: اردبیل ، تبدیل ، اراضی ، دیم ، به ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.