پاسخ به پرسش‌هاي خود در مورد شيوه‌هاي انتقال مفاهيم ديني به كودكان را در برنامه «پرسمان تربيتي كودك و نوجوان» راديو معارف بشنويد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛  برنامه زنده «پرسمان تربيتي كودك و نوجوان» با هدف شناخت بايدها و نبايدهاي تربيت ديني فرزندان در هفته‌هاي پيش رو به پرسش‌هاي شنوندگان درباره شيوه‌هاي انتقال مفاهيم ديني به كودكان پاسخ مي‌دهد. 
از نظر اسلام، به ويژه براساس سيره و رهنمودهاي حضرات معصومين عليهم السلام، آموزش مفاهيم ديني از هنگام تولد شروع مي‌شود و آموزش در دوره كودكي پايه و اساس در دوره‌هاي ديگر است. از طرفي، آموزش صحيح و مؤثر بدون در نظر گرفتن توانايي ذهني كودك مطلوب نيست و ممكن است كودك را نسبت به يادگيري دلسرد كند  و يا در يادگيري او اختلال ايجاد نمايد. از اين رو، آموزش مفاهيم ديني به كودكان گرچه امري بسيار مقدس و والا است، اما موفقيت درآن، در گرو آگاهي و شناخت اصول و روش‌هاي آموزشي متناسب با آن است. 
از اين رو حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا تراشيون مشاور خانواده و كارشناس تربيت ديني در برنامه زنده و پرمخاطب «پرسمان تربيتي كودك و نوجوان» به بحث در مورد شيوه‌هاي انتقال مفاهيم ديني به كودكان پرداخته و به سوالات شنوندگان در اين باره پاسخ خواهد داد. 
علاقمندان به طرح سوال از كارشناس برنامه مي‌توانند همزمان با پخش برنامه با تلفن‌ ارتباطات راديو معارف به شماره‌هاي 2910551 و 2910552 با پيش شماره 0251 تماس حاصل نموده و سوال خود را مطرح كنند.
برنامه زنده «پرسمان تربيتي كودك و نوجوان» كاري از گروه انديشه و حكمت به سردبير تهيه كنندگي حميد عليخاني و اجراي رضا هدايت‌فر دوشنبه‌ هر هفته ساعت 18:00 از راديو معارف پخش و تكرار آن هر سه شنبه ساعت 10:10 صبح به سمع شنوندگان فرهيخته و معارف جو خواهد رسيد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار