طرح غربالگری فشار خون، تعیین تناسب و وزن ایرانیان بالای 30 سال در هفته گذشته از چهاردهم لغایت بیستم اردیبهشت ماه در تمام شبکه های بهداشت و درمان، بیمارستان ها و خانه های بهداشت سراسر استان ایلام انجام شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، طرح غربالگری فشار خون، تعیین تناسب و وزن ایرانیان بالای 30 سال در هفته گذشته از چهاردهم لغایت بیستم اردیبهشت ماه در تمام شبکه های بهداشت و درمان، بیمارستان ها و خانه های بهداشت سراسر استان ایلام انجام شد.

بر این اساس تعداد قابل توجهی پایگاه شهری برای اجرای طرح سلامت ایرانیان در سراسر شهرستان های استان دایر بوده که این تعداد علاوه بر پایگاههای بهداشتی و درمانی، بیمارستان ها و مراکز درمانی در نظر گرفته شده است.

این گزارش حاکی است، طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان، با هدف پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و بررسی وضعیت عوامل موثر در بروز بیماریهای قلبی ـ عروقی از جمله پرفشاری خون، اضافه وزن و چاقی در جمعیت 30 ساله و بالاتر اجرا می شود که برای برنامه ریزی موثر در پیشگیری از این بیماری ها سودمند است. همچنین در اجراي طرح رايگان غربالگري فشار خون، قد و وزن تمامي افراد بالاي 30 سال اندازه گيري و در صورت بالا بودن فشار خون به پزشك ارجاع داده مي شود.

لازم به ذکر است، یکی از اهداف اصلی این طرح تعیین وضعیت سلامتی جامعه بالای 30 سال ایرانیان است و اهدافی که در کنار اهداف اصلی دنبال می شود، شعار جهانی امسال (فشار خون را جدی بگیرید) در کنار سلامتی افراد است و همچنین طرح پایش سلامت ایرانیان که در مدت زمان چهاردهم لغایت بیستم اردیبهشت ماه انجام گرفت، مردم استان ایلام استقبال چشمگیری از این طرح نشان دادند و با مراجعه به مراکز در شهر و روستا به صورت رایگان مورد غربالگری قرار گرفتند./س
برچسب ها: سلامت ، غربالگری ، فشار ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار