توسط دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛
توسط دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛
هومن شهسواری، یکی از صاحبان فرایند توانمند سازی دانشجویان کارشناسی پرستاری در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هدف کاربردی پژوهش این بوده است که بتوان به بکار گیری برنامه بازآموزی مهارتهای بالینی پایه در آموزش کارشناسی پرستاری را پیش از ورود این دانشجویان به دوره عرصه و حتی دوره شروع به کار بعد از دانش آموختگی فرصتی برای توانمندی و نزدیک شدن آنها به استانداردهای مراقبتی داده شود.
وی گفت: همچنین از طریق ارتقاء مهارت بالینی و رفع نواقص مهارتی ایجاد شده در طی کار آموزی آنها، سطح اضطراب و عملکرد بالینی و خود کار آمدی آنها بهبود یابد.
وی تصریح کرد: کاهش سطح اضطراب دانشجویان شرایط یادگیری آنها را فراهم نموده و بهبود خود را کار آمدی و عملکرد بالینی منحصر به علاقمندی و تحرک بیشتر دانشجو برای ارائه خدمات پرستاری و یاد گیری هر چه بیشتر او شود.
وی خاطر نشان کرد: از این طریق گامی موثر تر جهت تربیت پرستارانی توانمند و نزدیک به استانداردهای مراقبتی برداشته و فاصله موجود بین تئوری و عملی پرستاری تا حدودی کاسته شود./ح