مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرج بر ضرورت آموزش جوانان قبل از ازدواج تاکید کرد وازدواج موفق را حاصل آموزش صحیح دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حجت‌الاسلام امین‌الله فرید در مراسم آغاز زندگی 900 دانشجو که در دانشگاه آزاد برگزار شد با بیان این مطلب افزود: ازدواج اگرچه بعد از بلوغ فکری و اجتماعی افراد اتفاق می‌افتد اما برای داشتن یک ازدواج موفق یادگیری برخی مهارت‌ها ضروری است.

وی اظهار کرد: فراگیری این مهارت‌ها نقش بسیار مهمی در زندگی مشترک دارد به طوری که با فراگیری آن‌ها می‌توان به میزان قابل توجهی موفقیت زندگی زناشویی را تضمین کرد.

وی خاطرنشان کرد : ازدواج دارای وظایف، حقوق و تکالیف است که آشنایی جوانان با این قوانین و مقرارت بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی درادامه با تاکید بر ضرورت آشنایی با قوانین مهریه، حدود و اختیارات زوجین در برابر یکدیگر، تقسیم کار، حقوق زن و تعهدات زوجین گفت: آشنایی با این حقوق و قوانین در پایداری ازدواج و شیرینی زندگی بسیار مؤثر است.

فرید ادامه داد : ازدواج یکی از مهمترین تصمیمات زندگی انسان است که انتخاب صحیح در کیفیت آن تاثیر بسزایی می‌گذارد.

وی تصریح کرد: بدون شک آموزش صحیح ازدواج می‌تواند استحکام زندگی زناشویی را افزایش داده و مانع از تشکیل زندگی‌های سست و ناپایدار شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرج اضافه کرد: جوانان باید ملاک‌های واقعی ازدواج را بشناسند و از توجه صرف به ظواهر بپرهیزند.

وی گفت: سلامت روحی، جسمی و رفتاری، اصالت و خوشنامی، نوع نگرش به روابط اجتماعی و خانوادگی، داشتن شغل و درآمد مناسب و تناسب داشتن در ایمان و مذهب و زیبایی و جذابیت از جمله ملاک و معیارهایی است که در انتخاب همسر باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: البرز ، ازدواج ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.