دانشگاه تهران در پایگاه طلایه داران علم ISI رتبه 357 را به خود اختصاص داده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت : این دانشگاه درسال های اخیر از نظر کیفیت آموزش عالی و تحقیقات علمی پیشرفت های قابل توجهی به دست آورده است.

دکتر جعفر مهراد افزود: بازتاب این دستاورد مهم علمی، انتخاب دانشگاه تهران در رتبه های بین المللی به ویژه در رتبه بندی شانگهای در جمهوری خلق چین و رتبه بندی لایدن در هلند است.

معیار ها و شاخص های هر دو نظام رتبه بندی بین المللی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و معمولا با سنجش تاثیر و نفوذ پژوهش امتیاز مهمی به این بخش از شاخص ها تعلق می گیرد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)افزود: در حالیکه دانشگاه تهران در گروه 500 دانشگاه تراز اول جهان قرار دارد، رتبه این دانشگاه در تعدادی از رشته های موضوعی نیز در حوزه توجه و تامل است و این دانشگاه جزو یک درصد برتر موسسات جهان است.

دکتر مهراد افزود: بر اساس داده های تامسون رویترز ثبت شده در پایگاه طلایه داران علم (ESI)، میزان تولیدات برتر این دانشگاه در بازه زمانی 10 سال گذشته 11 هزارو826 مقاله است که به این مقالات حدود 58هزاربار استناد صورت گرفته است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.