مسئول دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: دینداری و باورمندی صائب در شعرش هویداست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، "قادر طراوت پور" اظهار داشت: صائب از جمله شاعرانی است که در زمان خود در هند ، ایران و روم شهرت بسیار یافت .

به گفته وی ، نیک خویی و ادب ، مجالست و معاشرت او نیز در این امر بی اثر نبود و به همین علت در ایران و هند  محفلش محل اجتماع ادیبان و شاعران آزموده یا نوآموز زمان و بزرگانی از طبقات مختلف بود .

وی افزود:  نیک خویی و سرشت اخلاقی وی ، شعرش را نیز سرشار از نکته های اخلاقی کرده است .

 صائب به فقه و احکام شرعی وقوف داشته است

مسئول دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: صائب به فقه و احکام شرعی نیز وقوف داشته و البته این آگاهی در عمل و نهایتاً در شعرش تجلی یافته است .

وی تاکید کرد: در دیوان صائب غزل های فراوانی می توان یافت که بنیان اخلاق مند ، نصیحت گر و موعظه مدار دارند .

وی افزود: کم رنگ شدن خیال ، سادگی زبان و تأکید بر معنا به جای مضمون گرایی از ویژگی این غزل ها به حساب می آید؛ گویی شاعر این دست از آثار را به قصد موعظه گری بیان کرده است .

طراوت پور با بیان اینکه سبک هندی غالباً به جای معنامندی مضمون محور است خاطرنشان کرد:  صائب در این میان استثنایی مبرز است که علاوه بر استحکام زبان و قدرت خیال ، از نظر نکته سنجی اخلاقی ، مضمون پروری شایسته و معناگرایی فراسطح ، با همگنان خود فاصله ی زیادی دارد ؛ این در حالی است که میزان سروده های صائب نیز بسیار زیاد است ./ي2
برچسب ها: صائب ، وزارت ارشاد ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار