يك كارشناس سياست خارجي با بيان اينكه مصلحت کشورها امري تعيين كننده براي از سرگيري و يا قطع روابط ميان كشورها است، گفت: چه بسا در پرتو اين همکاري‌ها، بسياري از اختلافات و تعارضاتي که در ساير حوزه‌ها ميان كشورها وجود دارد حل شود.

"نوذر شفيعي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاكيد وزیر امور خارجه عربستان بر گسترش روابط ایران و اين كشور، گفت: روابط بين‌الملل اساسا روابطي سيال و پويا بوده كه ممكن است در برخي مواقع براي حفظ منافع كشورها اين روابط بهبود يافته و در ساير موارد قطع شود.

وي با بيان اينكه روابط ديپلماسي كشورها تنها محدود به پروسه‌اي زمان‌بند نمي‌شود، ادامه داد: درحالي كه روابط سياسي ايران و عربستان در بحران سوريه وارد فاز جديدي شده اما اين روابط در سايرحوزه‌ها به گونه‌اي ديگر رقم مي‌خورد؛ بنابراين نبايد پيشنهاد عربستان به كشورمان را امري عجيب و غريب دانست.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان با بيان اينكه مصلحت کشورها امري تعيين كننده از سرگيري و يا قطع روابط ميان كشورها است، خاطرنشان كرد: چه بسا در پرتو اين همکاري‌ها، بسياري از اختلافات و تعارضاتي که در ساير حوزه‌ها ميان كشورها وجود دارد حل شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شفیعی ، روابط ، عربستان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار