رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: ‌اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به یک برنامه نیاز دارد، برنامه‌ای که فرایند یاددهی، یادگیری و حوزه‌های تعلیم و تربیت را ترسیم کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، یوسف نوری در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات ‌خراسان‌رضوی اظهار کرد: 79 هزار نفر در کشور در جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات در سه گروه مسابقات، کارگاه‌ها و نمایشگاه شرکت کردند.

نوری افزود: خوشبختانه نمایشگاه‌های ما در این عرصه از مرحله ابزاری عبور کرده و به مرحله محتوا رسیده؛ اما هوشمندی زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانیم محتوا را نیز تسخیر کنیم و به یکپارچگی در ابزار و محتوا و روش‌ها دست یابیم که در این صورت به کاربرد هوشمندانه فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یادگیری و یاددهی می‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به یک برنامه نیاز دارد، برنامه‌ای که فرایند یاددهی، یادگیری و حوزه‌های تعلیم و تربیت را ترسیم کند که در برنامه درسی ملی به خوبی این فرایند ترسیم شده است.

در ادامه محمدتقی فخریان، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار داشت: در حال حاضر حرکت‌های سنتی نمی‌تواند جوابگو باشد و امروز نمی‌توانیم فقط بیان را در ترویج گفتمان‌های آگاهی بخش خود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه آگاهی محوری از اینترنت و سایت‌ها استفاده می‌شود، در حوزه دانایی محوری کلاس‌های هوشمند مورد بحث قرار می‌گیرند که این فناوری‌ها در تمام ابعاد سبب حرکت سریع و رو به جلو می‌شود.

فخریان ادامه داد: خوشبختانه در این نقشه راه منسجم، ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را داشتیم و آن را اجرا کردیم.

وی یادآور شد: در سال 91 برنامه درس ملی ابلاغ شد و در این برنامه درسی تمام روش‌ها و محتوا، زمان اجرایی یک درس در طول سال مشخص شد.

وی تاکید کرد: اگر این دانش آموزان وبلاگ‌نویس، وبلاگ‌های خود را در سراسر کشور بر علیه دشمن فعال سازند کار بسیار بزرگی انجام داده‌اند؛ زیرا امروز جنگ وارد عرصه الکترونیکی شده و به یک جنگ سایبری تبدیل شده است/س 

 

برچسب ها: ترسیم ، فرآیند ، یاددهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.