رئیس مرکز اطلاع رسانی مرزبانی گفت: در پی هجوم صدها تن از اتباع غیرمجاز افغانستان برای ورود به کشورمان سه نفر کشته و 7 نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ سرگرد مهدی قاسمي اظهار داشت: 20 اردیبهشت ماموران هنگ مرزی زابل در استان سیستان و بلوچستان در راستای وظایف حفاظت از مرز متوجه ورود صدها تبعه افغانی به منطقه حریم ممنوعه  مرز شدند و برای جلوگیری از ورود آنها وارد عمل شدند. این اتباع قصد داشتند با توجه به شرایط آب و هوایی و طوفانی از طریق مرز زابل وارد کشور شوند.
وی ادامه داد: در پی این تجاوز ماموران بلافاصله دستور ایست صادر کردند اما آنها بدون توجه به هشدارهای ماموران با سماجت و هجوم به سمت ماموران قصد ورود غیرقانونی به کشور را داشتند. ماموران نیز با رعایت قانون به کارگیری اسلحه و در پی هشدارهای پی در پی و بی توجهی این افراد اقدام به شلیک تیر هوایی کردند اما پس از بی توجهی دوباره ماموران به سوی آنها تیراندازی کردند.
به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی مرزبانی نیروی انتظامی بر اثر این تیراندازی 3 نفر از متجاوزان کشته، 7 نفر زخمی و 24 نفر نیز دستگیر شدند. مابقی این افراد نیز به آن سوی مرز گریختند البته 7 زخمی نیز به مراکز درمانی داخل کشور منتقل شدند.
وی با اشاره به روابط خوب متقابل مرزداران ایران و افغانستان تاکید کرد: انتظار داریم مسئولان کشور افغانستان جهت کنترل از مرزها و جلوگیری از ورود اتباع خود به داخل کشور  ما اهتمام ویژه ای داشته باشند تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.
سرگرد قاسمی افزود: البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که علیرغم اینکه ماموران مرزبانی اجازه دارند در مناطق ممنوعه مرزی از سلاح استفاده کند اما آنها تلاش دارند تا بدون استفاده از سلاح متجاوزان مرزی را تسلیم یا از ورود آنها جلوگیری کند در این حادثه نیز متاسفانه این افراد به اخطارهای مرزداران توجه نکردند و حتی با شلیک چندین تیر هوایی آنها باز قصد ورود غیرمجاز به کشور را داشتند.
لازم به ذکر است؛ بسیاری از رسانه های  افغانستان و بیگانه مدعی هستند که در حادثه ورود غیرمجاز اتباع افغانستان به کشورمان ده ها نفر کشته و ناپدید شده اند./ز
برچسب ها: افغان ، درگیری ، هشدار ، مرکز ، اطلاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار