دو آبشار جدید در مناطق بکر استان لرستان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: این دو آبشار زیبا که در دهستان تنگ هفت در بخش پاپی شهرستان خرم‎آباد قرار دارند با راهنمایی افراد بومی شناسایی شدند .
 قربانی با بیان اینکه این دو آبشار شناسایی شده از جمله آبشارهای بکر و زیبای لرستان به شمار می‎روند که جلوه‎های طبیعی آن‌ها کم نظیر و شگفت‌آور است افزود: یکی از این دو آبشار بنام باغ مرداس و دیگری بنام بابا صالح در کوهی به نام سرد واقع شده اند.
وی گفت: آبشار باغ مرداس درون یک بیشه‌زارطبیعی با درختانی انبوه و پوشش گیاهی وحشی قرار گرفته که سرابی پرآب و دائمی آن را تغذیه می‎کند و دره‎ای را در کنار کپرگاه‎های عشایر بختیاری طی می‎کند و در نهایت از طریق آبشاری دیگر به رودخانه پایین دست می‎ریزد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: آبشار دوم که باباصالح نام دارد، با ارتفاعی بیش از یکصد متر، بلندترین آبشاری است که تاکنون در لرستان کشف شده است.
این آبشار از صخره‌ای مرتفع با دو شعبه آب از سراب دائمی بالادست سرچشمه می‎گیرد و درون دره‎ای جنگلی و بکر ادامه یافته و به رودخانه می‎ریزد./ب

برچسب ها: کشف ، آبشار ، شناسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.