مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت:این شهرستان با دارا بودن رتبه اول سطح زیر کشت و همچنین تولید محصول بعنوان قطب تولید انبه کشور شهرت دارد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مهدی عباسپور وسعت این باغها را حدود یک هزارو 760 هکتار با تولید سالانه 15هزارو 630تن عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تولید انبه در میناب 13 تن در هر هکتار است افزود : با استقبال باغداران از ایجاد باغهای پیوندی و کشت جایگزین و استفاده از نهالهای اصلاح شده وارداتی این میزان قابل افزایش است.

عباسپور کشت انبه پیوندی را بجای باغهای لیموترش مبتلا به بیماری جاروک را به باغداران این شهرستان توصیه کرده است.


مدیرجهادکشاورزی شهرستان میناب گفت: محصول انبه این شهرستان علاوه بر تازه خوری برای تولید ترشی، مربا، کنسانتره و پودر نیز استفاده می شود.

به گفته این مقام مسوول همه ساله در فصل برداشت میوه کال و همچنین رسیده صدها نفر از ساکنان روستاهای این شهرستان در کارگاههای تولید ترشی به روش سنتی و نیمه صنعتی و حتی فروش میوه کال جذب کارمی شوند.

در شهرستان میناب برداشت محصول انبه سبز و نارس برای تهیه ترشی نیمه دوم اردیبهشت و برداشت میوه رسیده نیز از تیر آغاز می شود.

شهرستان 250 هزارنفری میناب بعنوان یکی از چهار قطب اصلی فعالیتهای کشاورزی در 100 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان قرار دارد./ب

برچسب ها: تولید ، انبه ، میناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.