صبح امروز درخت شارژ گوشي خورشيدي تحت عنوان السيت در پارك ملت مشهد نصب و افتتاح گرديد



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،علی آبسالان گفت: اولين درخت شارژ گوشي موبايل تحت عنوان السيت كه با استفاده از انرژي خورشيد توانايي شارژ گوشي را دارد، بهره‌برداري شد اين طرح جزو رديف انرژي پاك است و آيين استفاده از انرژي‌هاي طبيعي را به شهروندان عزيز يادآوري مي‌كند.

 

وي در ادامه افزود: اولين درخت شارژ گوشي در پارك ملت مشهد بهره‌برداري شد به اين دليل كه محل تردد شهروندان است مردم مي‌توانند در هنگام استراحت بر روي صندلي‌هايي كه در پايين درخت نصب شده است گوشي‌هاي خود را شارژ كنند.

 

 مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري مشهد يادآور شد: اتمام شارژ گوشي از دسته رخدادهايي است كه براي هر شهروندي اتفاق مي‌افتد كه به حمدالله با ايجاد طرح درخت شارژ گوشي اين مشكل هم رفع مي‌گردد.

 

 آبسالان گفت: اميد بر اين است كه استفاده از انرژي‌هاي پاك جزوي از فرهنگ ما شود و يقينا اين حركت مي‌تواند الگويي باشد در حوزه استفاده از انرژي‌هاي پاك و پارك ملت فضاي مناسبي براي اجراي اين طرح بود .

 

وي تصريح کرد: اميدوارم اين قضيه در سطح شهر تسريع پيدا كند و فرهنگ استفاده از انرژي خورشيدي و انرژي‌هاي پاك را در شهر مشهد که پيشگام در شهر الكترونيك است توسعه دهيم همچنين از كساني كه براي توسعه استفاده از انرژي‌هاي پاک تلاش مي‌کنند از جمله اعضاي شوراي شهر، سازمان اتوبوسراني، شهردار محترم منطقه كه بسيار در اين زمينه مساعدت كردند جاي سپاس است.

 

آبسالان خاطرنشان كرد: اميدوارم كه شهروندان فرهنگ استفاده از انرژي پاك را نه تنها در سطح شهر بلكه به خانه‌هاي خود ببرند و بر اساس همين محورها كشوري الكترونيك داشته باشيم.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ايده به شخص خاصي برمي‌گردد يا ايده‌اي سازماني و ارگاني است، گفت: ايده اين طرح توسط يكي از همكاران سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري مشهد داده شدکه به نسبت طرح خوبي بود و به يقين از آن حمايت‌هاي لازم صورت گرفت و به عنوان نمونه و پايلوت اجرا شد و اميدواريم اين طرح در تمامي مراكز پرتردد شهر اجرا شود.

 

آبسالان در رابطه با هزينه طرح نيز گفت: طرح درخت شارژ گوشي بالغ بر 6 ميليون تومان هزينه داشت كه مي‌توان گفت به مناسبت تولد امام محمد باقر(ع) هديه‌اي براي شهروندان عزيز مشهدي در نظر گرفته شد/س


برچسب ها: نخستین ، درخت ، شارژ ، خورشیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.