به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران در اين كتاب در قالب ۱۰ فصل به تشريح مباحث تعريف انگيزش و مفاهيم مرتبط با آن، انواع انگيزش، اهميت و ضرورت انگيزش براي يادگيري، نظريه هاي انگيزش، نظريه هاي انگيزش با رويكردهاي شناختي، تعريف يادگيري و مفاهيم مرتبط با آن، انواع يادگيري، نظريه هاي يادگيري با رويكردهاي رفتاري و شناختي ، شيوه هاي افزايش انگيزش براي يادگيري و مديريت انگيزش پرداخته شده است.
دكتر حسن زاده در مقدمه اين كتاب آورده است:هدف اصلي كتاب حاضر تدوين اثري مناسب براي درس نظريه هاي انگيزش در آموزش و پرورش است و محتواي كتاب طوري طراحي شده است كه مي توان از آن در دروس روان شناسي تربيتي، روانشناسي يادگيري، كاربرد روانشناسي در آموزش، انگيزش و هيجان و ساير دروس وابسته به آن استفاده كرد./س