دنياي فوتبال در كنار خشونتي كه گاهي اوقات لازمه بازي است پر از لحظات احساسي براي خيلي از ورزشكاران نيز است.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از فوتبال انلاين؛در اينجا به ده اتفاق و لحظه احساسي در دنياي فوتبال اشاره مي كنيم.

10 _در جريان بازي تيم بولتون مقابل تاتنهام در چارچوب بازي هاي جام اتحاديه انگليس فابريس موامبا دچار ايست قلبي شد. اين بازيكن تيم بولتون به مدت 78 دقيقه ضربان نداشت اما به لطف تيم پزشكي و مشاور متخصص قلبي كه در ميان تماشاچيان بود و با توجه به شرايط خود را به بازيكن رساند او از مرگ بازگشت و باعث شد تا جامعه فوتبال از تجربه تلخ يك تراژدي در مستطيل سبز فرار كند.

9 _ در سال 1976 اسپانيا هنوز زير سايه اي از حكومت فاشيست زندگي مي كرد و شرايط به حدي سخت بود كه هيچ كس حق صحبت کردن درباره استقلال ، كاتالانيا يا و يا باسك نداشت . دقيقا در همان سال در يك مسابقه فوتبال ميان دو تيم اتلتيكو بيلبائو و رئال سوسيداد بازيكنان هر دو تيم در هنگام ورود به زمين پرچم ممنوعه را با خود به زمين آوردند و باعث به وجود آمدن لحظه اي حساس و به ياد ماندني شدند.هواداران نيز با تشويق بي وقفه با بازيكنان اعلام همراهي كردند.كار آن ها بازي با مرگ بود.فقط همين.

 


8 _در ماه مارس سال گذشته مشخص شد كه بازيكن تيم آستون ويلا استيليا پدروف كه بسيار هم محبوب بود دچار سرطان خون شده است.اين بازيكن بلافاصله مجبور شد تا فوتبال را ترك كند تا با بيماري سختش به جنگ بپردازد.وي پس از مدتي در بازي آستون ويلا مقابل چلسي در ورزشگاه ويلا پارك حاضر شد تا شاهد بازي هم تيمي هاي سابقش باشد و هواداران تيم آستون ويلا در دقيقه نوزده بازي كه شماره پيراهن او در دوران بازي گريش بود بلند شدند و به مدت يك دقيقه به تشويق او پرداختند جالب اينجاست كه هواداران چلسي نيز آن ها را همراهي كردند تا نشان دهند سلامت يك فرد مهم تر از هر رقابتي است.

7 _ در سال 2010 زماني كه آندرس اينيستا گل پيروزي بخش تيم ملي اسپانيا را در بازي مقابل هلند در فينال جام جهاني به ثمر رساند پيراهن خود را درآورد و روي پيراهن زيرين او به زبان كاتالانيايي نوشته شده بود : ياد و خاطره دني يوركه همواره با ما خواهد بود.دني يوركه كاپيتان تيم ملي اسپانيا بود كه در سال 2007 در جريان تمرينات آمادگي پيش از شروع فصل به خاطر سكته قلبي درگذشت.نام او در هيچ كجا بزرگتر از فينال جام جهاني نمي توانست مورد تكريم قرار بگيرد.

6 _ در سال 1962 در فينال ليگ اروپا رئال مادريد نتيجه را پنج بر سه به بنفيكا واگذار كرد. اين نتيجه در حالي پيش آمد كه تا اوايل نيمه دوم رئال مادريد با نتيجه سه بر دو پيش بود اما بعد با درخشش بازيكن بنفيكا اوزبيو كه دو گل به ثمر رساند در نهايت رئال مادريد با نتيجه پنج بر سه مغلوب شد. بعد از پايان بازي آلفردو دي استفانو پيراهن خود را به نشانه احترام به اوزبيو داد و در واقع شكست را با احترام به رقيبش پذيرفت.

5 _در فينال ليگ قهرمانان سال 2001 تيم بايرن مونيخ در ضربات پنالتي والنسيا را مغلوب كرد و تمام بازيكنان اين تيم از خوشحالي در پوست خود نمي گنجيدند و در حال شادي كردن بودند ، در اين ميان اوليور كان دروازبان تيم بايرن مونيخ متوجه ناراحتي شديد هم تاي خود كانيزارس در تيم والنسيا شد و با كمال آرامش به سمت او رفت تا او را دلداري داده و از ناراحتي او بكاهد.اين كار او بعد ها برايش يك جايزه بازيكن جوان مرد سال به همراه داشت و او با افتخار اين جايزه اش را در كمد جوايزش نگاهداري مي كند.

4 _در ماه مارس سال 2011 اريك آبيدال متوجه شد كه در كبدش يك تومور سرطاني دارد و براي جراحي و خارج كردن آن اقدام كرد. در ميان تعجب همگان او تنها يك ماه بعد از جراحي در فينال ليگ قهرمانان اروپا مقابل تيم منچستر يونايتد نود دقيقه بازي كرد و در نهايت قهرماني را نيز به همراه هم تيمي هايش جشن گرفت.در آن بازي بازيكنان بارسلونا بازوبند كاپيتاني را به او داده بودند و هم تيمي هايش به نشانه احترام به كار بزرگي كه او براي تيمش انجام داد از او خواستند تا به جاي كاپيتان پويول جام را بالاي سر ببرد.

3 _در سال 2008 پاي ادورادو بازيكن تيم آرسنال شكست و پزشكان باشگاه گفته بودند كه او هرگز قادر نخواهد بود تا دوباره فوتبال بازي كند اما او بعد از يك سال تمرين مداوم شرايط لازم را براي بازگشت به تيم به دست آورد و در جريان بازي مقابل تيم كارديف سيتي در جام اتحاديه انگليس به زمين بازي آمد و تنها بعد از بيست دقيقه توانست براي آرسنال گل زني كند.او در حال حاضر در تيم شاختار دونتسك بازي مي كند اما هنوز از هوادارن آرسنال محسوب مي شود و هواداران متعصب اين تيم نيز از وي با خوشحالي و غرور ياد مي كنند.

2_يك دهه بعد از فاجعه هوايي مونيخ كه تيم منچستر يونايتد در جريانش هفت تن از بازيكنانش را از دست داد منچستر يونايتد كه تحت مربي گري مت بازبي بود با ارزش ترين عنوان قهرماني كه يك باشگاه مي تواند كسب كند يعني عنوان ليگ قهرمانان اروپا را به خانه آورد.مت بازبي كه بعد از از دست دادن بازيكنانش تلاش كرده بود تا دوباره تيمي جوان و قدرتمند بسازد به هدف خود رسيد و به ياد و خاطره شاگرداني كه از دست داده بود كاپ را بالاي سر برد.ديويد سدلر مدافع تيم منچستر يونايتد در آن سال بعد ها در مصاحبه اي گفت : رئيس ما در آن لحظه بسيار پير به نظرمان آمد و تا قبل از آن هرگز چنين احساسي نكرده بوديم.او در تمام اين مدت قصد داشت تا با رسيدن به اين عنوان از دست رفتگانمان را تكريم كند و بعد از رسيدن به اين هدف ناگهان پير و خسته اما خوشحال به چشممان آمد.

1_در لحظات پاياني آخرين بازي فصل در ليگ انگليس تيم كارلايل يونايتد كه با تيم پليموت در نتيجه يك مساوي بودند. ماندن يا افتادن تيم كارلايل يونايتد به يك گل كه بايد به ثمر مي رساندند بستگي داشت.دروازبان اين تيم كه در آن فصل به طور قرضي به كارلايل آمده بود در آخرين لحظات وقت هاي تلف شده دروازه را رها كرد و به محوطه جريمه حريف آمده و در شلوغي مدافعان و مهاجمان توپ را به تور دروازه حريف كوبيد.اين گل به حدي هواداران اين تيم را به وجد آورد كه بلافاصله به زمين آمدند و او را بر روي شانه هايشان از زمين بيرون بردند و خوشحالي خود را با او جشن گرفتند خود او مي گويد كه اين لحظه بهترين لحظه زندگي اش بوده است.اين لحظه فوق العاده را در فيلم زير ببينيد.

 

برچسب ها: فوتبال ، مستطیل ، سبز ، فیلم ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار