معاونت امور دام سازمان دامپزشکی گفت: به نظر من مشکل قرنطینه نیاز به زمان دارد و همکاري مشترک با فدراسیون را می طلبد.

علی مشکات در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: حل مشکل قرنطینه نیازمند زمان و همکاری مشترک با فدراسیون سوارکاری است و باید ابزار کار فراهم شود و اعتماد جامعه حهانی نیز جلب شود.

معاونت امور دام سازمان دامپزشکی تصریح کرد: باید برخی بیماری های اسب را شفاف سازی کنیم و زمانی که پاسپورت صادر می کنیم مقبولیت کشورهای خارجی را فراهم کینم.

مشکات در ادامه گفت: در سال جاری سیستم مراقبت از اسب ها را راه اندازی خواهیم کرد و آزمایشگاه ها را آماده کرده ایم و مقدمات کار صورت گرفته است و به استان ها نیز اعلام کرده ایم.

وی اضافه کرد: برای شرکت اسبها در مسابقات بین المللی سازمان دامپزشکی گواهی صادر می کند قبل از مسابقه(اعزام) 21 روز در قرنطینه می مانند تا از نظر بیماری چک(تست) شوند.

مشکات افزود: برای رقابت های 4 ستاهر آذربایجان نیز اسبها 21 روز در قرنطینه بودند و با توجه به اینکه از 17 راس 15 راس از باشگاه آزمون بود مکان در این محل برای امر مورد نظر گرفته شد و هر روز بر آنها نظارت می شد و اسبها تمرین می کردند.

وی اضافه کرد: اسبها بعد از برگشت از مسابقه 14 روز نیز در قرنطینه بودند  بعد از آن نیز باید از آنها مراقبت کرد.

مشکات اشاره کرد: اگر سابقه خروج اسبها را از کشور بررسی کنیم متوجه می شویم که بعد از مسابقات 2006 دوحه خروجی از کشور نداشتیم تا  اینکه سال گذشته برای نخستین بار این امر صورت گرفت و اسبهایی از ایران به لیگ منطقه ای قفقاز اعزام شد و مقدمه ای شد برای سال جاری تا تعداد بیشتری به رقابتهای بین المللی اعزام شوند.

وی در ادامه گفت: به دلیل اینکه سازمان دامپزشکی ایران یکی ا زکشورهای عضو سازمان جهانی دام می باشد به دنبال این هستیم سیستم هشدار بیماریها را راه اندازی کنیم.

مشکات گفت: برای اعزام اسبها به مسابقات باکو 2 سری آزمایش بیماری گرفته شد و به خارج اعزام شد که در نهایت با تأیید سلامتی آنها رهسپار شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم هر چه سریعتر مشکل قرنطینه حل شود و سوارکاران توانمند ایرانی در عرصه های بین المللی بدرخشند و توان خود را به رخ جهانیان بکشند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار