اداره كل اطلاعات و برنامه ريزي معاونت صدا گلچيني از برنامه هاي شبكه فرهنگ را تحت عنوان "شاخص" معرفي كرد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ با توجه به تعدد شبكه ها و برنامه هاي اين معاونت 1061 عنوان برنامه به مدت 483 ساعت به صورت روزانه به روي آنتن مي رود. معاونت صدا 4056 برنامه را در هفته پخش مي كند .

 از اين رو شبكه راديويي فرهنگ برنامه هاي شاخص خود را اينگونه معرفي كرد:

اين راديو روزهاي پنجشنبه با برنامه هايي چون "مشاعره" و به منظور توجه هر چه بيشتر به حكمت و دانش و معرفتي كه در شعر فارسي مستتر است به مشاعره اي تاثير گذار مي پردازد . گفتني است: اين برنامه ساعت 8:30 به روي آنتن مي رود؛ همچنين برنامه "اقتصاد و فرهنگ نيز ساعت 15:30 به منظور تقويت فرهنگ عمومي در استفاده از فرصت هاي ملي و اصلاح ديدگاه جامعه در بخش هاي توليدي و سرمايه گذاري در همين روز پخش مي شود.

"پلاك عاشقي" نيز با هدف ترويج فرهنگ ديني ايثار و شهادت و پايداري بر حق ساعت 16:00 روزهاي پنجشنبه به روي آنتن خواهد رفت.

"آب، باد، خاك" ساعت 8:30 جمعه محيط زيست و راه هاي حفاظت از آن را معرفي مي كند همچنين در اين روز برنامه " ققنوس" راديو فرهنگ نيز ساعت 15:30به نقد و بررسي اشعار شاعران معاصر و ترويج فرهنگ كتابخواني بخصوص شعر مي پردازد.

"صبح اميد" ساعت 9:30 جمعه با نگاهي ريشه اي به موضوع مهدويت و تقويت فلسفه انتظار از اين راديو پخش مي شود.

"كتاب فرهنگ" شنبه ساعت 10 صبح به بررسي حوزه كتاب و كتابخوني مي پردازد همچنين در همين روز ساعت 17:30 نيز برنامه "يك نمايش يك نمايشنامه" با هدف آشنايي مخاطبان با مايش هاي مشهور ايران به روي آنتن مي رود.

"جمعيت حال آينده" به منظور بررسي ضرورت هاي رشد نرخ جمعيت و موانع وسياست هاي تشويقي روزهاي دوشنبه ساعت 10:00 صبح از راديو شنيده مي شود.

"گفتار فرهنگ" با هدف آسيب شناسي مسايل مختلف روز ساعت 12:00 و برنامه "راويان" با شنيدني هاي تاريخ، داستان هاي شگفت انگيز و بر ترين مقاله هاي علو انساني ساعت 18 روزهاي شنبه تا چهارشنبه به روي آنتن مي رود.

برنامه هاي "هفت اقليم" و "گل هاي ايراني" ا هدف نقد و تحليل جريان هاي فرهنگي ساعت 17 و برنامه بعدي با پخش موسيقي و شعرهاي ايراني در ساعت 23:00 هروز از اين برنامه شنيده مي شود.

روزهاي فرد برنامه "نقد حال" با شناخت و بررسي عرفان ناب اسلامي ساعت 23:30 به روي آنتن خواهد رفت.

شنوندگان راديو فرهنگ روزهاي دوشنبه و چهارشنبه ساعت 17:30 مي توانند با برنامه "جهان ترجمه" از شيوه ها و امكانات دنياي ترجمه مطلع شوند./ي2

برچسب ها: برنامه ، شاخص ، رادیو ، فرنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.