حوزه هنری استان یزد در دومین حضور بین المللی خود در سال 92، با فیلم داستانی "صبا" در چهل و یكمین جشنواره فیلم كوتاه هوئسكا اسپانیا حضور دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سید ناصر امامی میبدی سرپرست حوزه هنری استان یزد با اعلام این خبر گفت: فیلم داستانی "صبا" به كارگردانی رقیه توكلی و تهیه كنندگی حوزه هنری یزد به بخش مسابقه چهل و یكمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه هوئسكا اسپانیا راه یافت. 
وی با بیان این كه این جشنواره مختص نمایش فیلم‌ها و مستندهای كوتاه از سراسر جهان است اظهار داشت: اثر بانوی فیلمساز یزدی در بخش مسابقه این جشنواره به نمایش در می آید و به نمایندگی از ایران با سایر فیلم های راه یافته به این بخش رقابت خواهد كرد.
سرپرست حوزه هنری استان یزد افزود: این فیلم 16 دقیقه ای روایتگر ایثار و فداكاری دختری است كه پس از مرگ خواهرش سرپرستی خواهر زادگانش را بر عهده می گیرد و ...
وی با اشاره به این كه سهیلا گلستانی، جعفر دلزاده، محمد بینایی، مهسا میرجلیلی و فرزاد توكلی در این فیلم نقش آفرینی كرده اند ادامه داد: مدیر تولید این فیلم مهدی جعفری و تصویربرداری آن بر عهده روزبه رایگا بوده است. صداگذاری وتدوین این اثر را به ترتیب، طاهر پیشوایی و محمد رضا حاجی غلامی برعهده داشته اند، ابراهیم ایرج زاد صدابرداری و علی مزیدی آهنگ سازی آن را انجام داده اند.       
فیلم "صبا" كه سال گذشته جایزه ویژه هیئت داوران دومین جشنواره فیلم كوتاه سوره تهران را دریافت كرده بود، اردیبهشت امسال نیزموفق به كسب جایزه بهترین كارگردانی وبرترین فیلمنامه هشتمین جشنواره فیلم كوتاه "سایه" تهران شد.
"صبا" تاكنون درجشنواره های بین المللی همچون نهمین جشنواره فیلم زنان آسیایی هند، هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم پوسان كره جنوبی، یازدهمین جشنواره فیلم "چشم سوم" هند و چهل وسومین جشنواره بین المللی فیلم های كوتاه "تامپره" فنلاند شركت كرده است.                                                         
چهل و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه "هوئسكا" 10تا 16 ژوئن 2013 (20 تا 26 خرداد92) در اسپانیا برگزار می‌شود./ي2

برچسب ها: جشنواره ، صبا ، هوئسکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار