شهردار منطقه 22 گفت: همزمان با هفته جهانی دخانیات بیش از 300 برنامه متنوع آموزشی را در بوستانهای بدون دخانیات و سراهای محله های 9گانه برگزار می کند.

حسین مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: بهره برداری ازبوستان جوانمردان ایران و مجموعه تفریحی گردشگری دریا به شهدای خلیج فارس امسال برگزاری برنامه های هفته بدون دخانیات را در محدوده شمال غرب پایتخت وسعت داده و این 2 فضای ویژه و متمایز تفریحی تفرجی، پذیرایی 2 ویژه برنامه در هفته جهانی بدون دخانیات خواهد بود.
وی تصریح کرد: استعمال مواد دخانی را مهم ترین علل اصلی بروز بیماری های تنفسی، قلبی عروقی و همچنین ابتلا به سرطان و شایع ترین عامل قابل پیشگیری مرگ و میر است.
از این رو اداره سلامت حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه به منظور آشنایی شهروندان با روش های پیشگیری استعمال مواد دخانی همزمان با هفته جهانی بدون دخانیات از 4 تا 10 خرداد ماه برنامه های متنوعی را برگزار می کند.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی در قالب همایش، کارگاه و کلاس با موضوعات نقش تغذیه در مصرف دخانیات عوارض مصرف دخانیات در بارداری تغذیه مناسب برای ترک دخانیات، راهنمای ترک سیگار و مصرف مواد دخانی، عملا گرایش جوانان به اعتیاد، علل بروز سرطان ریه از جمله این برنامه هاست.
وی خاطرنشان کرد: بر پایی نمایشگاه و ایستگاههای سلامت برگزاری مسابقات ورزشی نظیر دارت، شطرنج تنیس روی میز، جشنواره نقاشی، برگزاری نمایشها و تئاترهای میدانی با عناوینی چون منع مصرف دخانیات در خانواده سیگار کشیدن در اماکن عمومی ممنوع، برپایی مراسم پیاده روی نمادین و تورهای تفریحی آموزشی با موضومع مبارزه با دخانیات، برگزاری مراسم نمادین دفن سیگار ، قلیان، گرفتن سیگار از افراد سیگاری و اهدای شاخه گل تعدادی از سر فصل های برناه های هفته دخانیات در منطقه 22 است که اجرا می شود./ ل
برچسب ها: مرادی ، استعمال ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار