آیت‌الله مکارم شیرازی دادن وعده های دروغین را گناه کبیره و حرام دانست و گفت : تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری باید اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، وی امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزارشد، با بیان اینکه تبلیغات کاندیدهای ریاست جمهوری باید عاری از آسیب ها باشد افزود: تخریب کاندیداهای دیگر ، برای پیشرفت خود از طریق ، تهمت ، دروغ، غیبت و تحقیر نخستین آسیبی است که کاندیداها باید به شدت از آن پرهیز کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: البته مردم هوشیار هستند،اگر کسی از مسیر اصلی خارج شود و دست به تهمت و تخریب دیگران بزند داخل خودنمی دانند، و این نوع تبلیغات مصداق بارز تبلیغ غربی است .

وی با بیان این که برخی ها ، در مسائل سیاسی، اقتصادی ، وعده های را می دهند که خودشان هم می دانند نمی توانند انجامش دهند اظهار داشت: باید برادرانی که در مسیر انتخابات هستند خود و ستاد شان از این مسائل بپرهیزند .

آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت : اسراف و تبذیر ، ایجاد سئوال در اذهان مردم سومین آسیب جدی است که کاندیداها باید از آن خود داری کنند، چرا که مردم سئوال می کنند ، هزینه این همه تبلیغات و اسراف و تبذیر ها را از کجا آورده اند؟

وی با اشاره به اینکه وعده های دروغین وکارهای که توانایی انجام آن در جامعه وجود ندارد ، تدلیس در انتخابات است تصریح کرد: غلو و افراط گویی، نسبت ارتباط دروغین اشخاص با امام زمان(عج) گناه کبیره است .

آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت : اشخاص باید در اندازه توان ، استعداد خود تبلیغ کنند ، ممکن است عده ای نیز فریب بخورند ولی اکثریت جامعه فریب این ها را نمی خورند .

وی با بیان اینکه برخی ها برای این که بتوانند در انتخابات پیشرفت کنند شروع به سیاه نمایی کرده و این را نردبان پیشرفت می دانند در حالی که انقلاب نقاط مثبت زیادی دارد باید نقاط مثبت را گفت و در صدد رفع نقاط ضعف باشد .

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه قوانین اسلامی را همه باید رعایت کنند تاکید کرد : در حکومت اسلامی قوانین احترام شرعی دارد چرا که در شورای نگهبان تایید می شود اگر غیر اسلامی بود جلویش گرفته می شود و نباید کسی مخالفت کند چون هر گونه مخالفت در این زمینه گناه کبیره است .

وی ادامه داد: شکستن قانون‌هایی که مسیر صحیح را طی کرده و جنبه مشروعیت به خود گرفته است درست نیست و نباید در برابر این قانون نق زده و چانه زد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بیم این دارم که برخی از کاندیداها که جامع الشرایط نباشند اظهارداشت: کاندیدای هایی که شرایط جامع وکامل را ندارند و تایید نشوند نباید شروع به سمپاشی علیه نهاد های قانونی کنند، این درست نیست که اگر قانونی برخلاف من بود شروع به سمپاشی کنم./س

برچسب ها: قم ، وعده دروغ ، انتخابات ، حرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.