دوستان وزارت ارشاد خواهان بازگشایی خانه سینما براساس سلایق خود هستند که ما نیز در مقابل این کار غیرقانونی آنها ایستادگی می کنیم.

"همایون اسعدیان" کارگردان سینما و رئیس صنف کارگردانان در خصوص دلایل استعفای این صنف از خانه سینما به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،گفت: برخلاف آن عده ای که در حال حاضر به ظاهر خواستار بازگشایی خانه سینما هستند ما حدود 2 سال است که خواهان این امر بر طبق قانون هستیم.
وی افزود: دوستان وزارت ارشاد خواهان بازگشایی خانه سینما براساس تأمین علایق و خواسته های خود هستند و می خواهند از خانه سینما چیز دیگری به جز اسم آن باقی نماند.
وی عنوان کرد: ما مخالف تشکیل هیئت مؤسس و هیئت رسیدگی هستیم.
اسعدیان تصریح کرد: خانه سینما حدود 20 سال است که وجود دارد و منحل هم نشده و مراحل قانونی آن باید در مجمع عمومی طی شود. اما از نگاه آقایان وزارت ارشاد منحل شده و باید با هیئت مؤسس جدید و با آدمهای خودشان راه اندازی شود،‌ به همین دلیل 2 سال است که زیر بار آن نرفته ایم.
این کارگردان با انتقاد از صحبتهای "مهدی عظیمی میرآبادی" گفت: این افراد حدود 2 سال است که در حال بیان حرفهای غیرقانونی هستند اما باید از آنها پرسید که به کجا رسیده اند؟
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 24 صنف معترض به کار آنها هستند زیرا آنها در پی راه اندازی خانه سینمای دولتی هستند در حالی که در قانون نوشته است که خانه سینما یک نهاد غیردولتی است.
"اسعدیان" اظهار داشت: ایستادگی می کنیم و اجازه انجام هر کاری را به آنها نمی دهیم زیرا این هیئت مؤسس وجود نداشته و این عمل غیرقانونی آنها در ادامه دیگر اعمال غیرقانونی آنها بوده است.
وی افزود: آقایان وزارت ارشاد در ادامه لطمات خود در حال لطمه زدن به سینما و رو به رو قرار دادن اهالی سینما در مقابل هم هستند.
وی ادامه داد: هنوز از هیئت جدید خبری نداریم زیرا طبق گفتگوهای روز گذشته "علی سرتیپی" و "پوران درخشنده" حضور خود در خانه سینما را انکار کردند.
"اسعدیان" خاطر نشان کرد: آقایان وزارت ارشاد و "شمقدری" در این چند سال کاری جز ایجاد تضاد و رو به رو قرار دادن اهالی سینما در مقابل یکدیگر نکردند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار