رئیس دستگاه قضا گفت: مجموعه آثار آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی باعث حیرت انسان می‌شود چرا که این آثار به خاطر عشق به خدا به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئيس قوه قضاييه صبح امروز(پنج‌شنبه) در مراسم بزرگداشت آیت‌الله حسن زاده آملی اظهار داشت: عزیزانی مانند آیت‌الله حسن‌زاده آملی راه را برای دیگران ترسیم می‌کنند و وقتی به مجموعه آثار این استاد فرزانه توجه می‌کنیم به حیرت می‌افتیم.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: آثار کسانی مانند آیت‌الله حسن‌زاده آملی به خاطر عشق خدادادی است که باعث می‌شود این مقدار تلاش و جستجو برای يافتن حقیقت به ثمر برسد.

وی افزود: مجموعه آثار آیت‌الله علامه حسن‌زاده‌آملی بسیار گرانبها است چرا که با تواضع و حیات علمی بوجود آمده است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه نحوه نگارش آثار آيت‌الله حسن‌زاده‌آملی با دیگران تفاوت دارد، گفت: توحید و یاد حق در آثار آیت‌الله حسن‌زاده آملي موج می‌زند و سرّی که در آثار ایشان نهفته است به خاطر کسب معرفت‌های قرآنی اوست.

رئیس دستگاه قضا با بيان اينكه دنیا زینت، لهو و لعب است، اضافه كرد: هر چند که علم دنیا لازم و ضروری است اما حقیقت واقعی انسان به کسب این علم محدود نمی‌شود.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی همچنين تصریح کرد: نگاه بشر امروز به عقل، یک نگاه ابزاری است و یکی از ویژگی‌های دنیای مدرن این است که با استفاده از عقل تولید بیشتر شود در حالی که این عقل در دنیای مدرن برای دستیابی به غایات انسانی کار نمی‌کند. 

وی با اشاره به نگاه قرآن كريم به عقل اظهار داشت: از نگاه قرآن عاقل کسی است که خدا را در همه حالات در نظر دارد و همواره به خلقت آسمان‌ها و زمین فکر می‌کند. 

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه انسان در بنیان حق خلق شده است، تصریح کرد: در آیات متعدد قرآن به این موضوع اشاره شده است چرا که حقیقت انسان قائم به ذات اوست و اگر انسان این چنین فکر کند مسیر زندگی او عوض می‌شود و به حقیقت کامل دست می‌یابد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تأکید بر اینکه همه انسان‌ها تمایل دارند که به سوی حق روان شوند، اظهار داشت: خوش به حال آنهایی که فهمیده‌اند باید چه مسیری را طی کنند چرا که در مسیر طولانی انسان عدم و نیستی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار