قزوین/

آزادسازی حدود 1400 زندانی جرایم غیرعمد در قزوین

مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان قزوین از آزادی یک هزار و 395 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در پنج سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، محمد آبفروش اظهار داشت: از سال 87 تاکنون یک هزار و 395 نفر از زندانیان معسر جرایم غیرعمد این استان با مبلغ کل بدهی 378 میلیارد ریال از زندان آزاد شده‌اند.

وی افزود: با اقدامات مددکاران اجتماعی و میانجیگری اعضای ستاد مردمی دیه، شکات مبلغی بالغ بر 174 میلیارد ریال از مطالبات خود را گذشت کرده‌اند.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان قزوین عنوان کرد: مشارکت خیران نیکوکار در انجام این امر خداپسندانه قابل توجه بوده و در طول پنج سال گذشته بیش از 22 میلیارد ریال از سوی خیران استانی اهدا شده و مبلغی بالغ 63 میلیارد ریال نیز از سوی ستاد مردمی دیه کشور به منظور آزادسازی زندانیان پرداخت شده است.

آبفروش همکاری مسئولان قضایی را در آزادسازی زندانیان مثمر ثمر دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون با همکاری و مساعدت دستگاه قضایی درخواست اعسار بیش از 6 میلیارد و 600 میلیون ریال مورد پذیرش و قبولی واقع شده و با این اقدام روند آزادسازی این دسته از زندانیان تسهیل شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 23 میلیارد ریال نیز از سوی بیمه به زندانیان جرایم تصادفات غیرعمد تعلق گرفته است.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان قزوین اضافه کرد: متأسفانه بخش زیادی از جرایم مربوط به تصادفات رانندگی، نتیجه بی‌تفاوتی برخی رانندگان به ضرورت داشتن بیمه بوده و امیدوار هستیم هیچ راننده‌ای بدون بیمه‌نامه شخص ثالث در خیابان‌ها و معابر تردد نکند.

آبفروش موفقیت‌های ستاد مردمی را نتیجه برنامه‌ریزی دقیق مبتنی بر اجرای درست اساسنامه ستاد عنوان کرد و گفت: با همت و مشارکت مدیرکل زندان‌های استان تلاش شده است از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود تا زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ها وجود نداشته باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.