پليس بيت المقدس ظاهرا در اقدامي به منظور جلوگيري از تکرار ناآرامي هاي اخير فلسطيني ها، منطقه اطراف مسجد الاقصي را به روي بازديدکنندگان غيرمسلمان بست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين تصميم بعد از آشوب هاي روز چهارشنبه در شرق بيت المقدس گرفته شد که نيروهاي پليس براي مقابله با فلسطيني هاي معترض در مراسم روز نکبت از گاز اشک آور و ماشين هاي آبپاش استفاده کردند.
مايکلي روزنفيلد سخنگوي پليس اسرائيل با استفاده از واژه يهودي که براي خطاب قرار دادن اين محوطه در شهر قديمي استفاده مي شود اعلام کرد: با توجه به حوادث 24 و 48 ساعت گذشته اين تصميم گرفته شد. هدف از اين تصميم جلوگيري از تکرار اين حوادث در معبد سليمان است.

روزنفيلد گفت هيچ اغتشاشي در روز پنجشنبه گزارش نشد و محدوديت هاي اعمال شده درخصوص بازديدکنندگان اين مکان اقدامي پيشگيرانه است که بعد از ظهر امروز مورد بازبيني قرار مي گيرد.
در حال حاضر اوضاع آرام است و ما نيز مي خواهيم اين آرامش ادامه يابد.

اين منطقه به عنوان ميزبان سومين مکان مقدس مسلمانان و همچنين مقدس ترين مکان يهوديان مورد احترام است. معبد اول و دوم يهوديان زماني در اين مکان مستقر بود. سربازان ارتش روم در سال 70 بعد از ميلاد مسيح معبد دوم يهوديان را خراب کردند.

بيش از 760 هزار فلسطيني در سال 1948 از خانه هاي خود فرار کردند يا اخراج شدند که گمان مي رود تعداد آنها اکنون بعلاوه خويشاوندانشان به بيش از پنج ميليون نفر رسيده باشد.

برچسب ها: ممنوع ، مسجد ، الاقصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار