شرايط نامناسب اقتصادي و اجتماعي باعث افزايش ميزان خودکشي در بين جوانان سوئدي شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو بين المللي سوئد ؛ خودکشي و اقدام‌هاي جدي به خودکشي درميان جوانان سوئدي افزايش يافته‌است. اين نتيجه‌ گزارشي ست که توسط کريستينا الکساندرشون، پروفسور رشته بيمه‌هاي اجتماعي براي يک گروه تحقيق پارلماني تهيه شده ‌است. اين گزارش نشان مي‌دهد که همزمان با افزايش خودکشي درميان جوانان، خودکشي درميان گروه هاي سني ديگر کاهش يافته‌است. 

افزايش خودکشي و خطر بيشتر براي اقدام به آن بيشتر درميان جوانان توان‌خواه و کساني که از  کمک هزينه‌ي فعاليت يا با نام سابقش بازنشستگي پيش از موعد استفاده مي‌کنند، ديده مي‌شود.  

اين تحقيق در مدت زماني بين سال‌هاي 1995 تا 2010 انجام شده‌است. در اين دوره، شمار جواناني که پيش از موعد بازنشسته شدند دوبرابر شد. هم‌زمان ميزان اقدام به خودکشي درميان اين جوانان نيز از 115 به 460 مورد رسيد. اين تحقيق که گفته مي‌شود تصوير ترسناکي از موقعيت چنين جواناني را به دست داده، همچنين نشان مي‌دهد که درميان جوانان بازنشسته‌ي پيش از موعد 19 تا 23 ساله، موارداقدامي که به مرگ منجرشدند نيز از 10 به 45 مورد افزايش داشت.

همچنين بيش از نيمي از جوانان در شهرهاي بزرگ، بدليل کمبود مسکن، در خانه والدين خود زندگي مي‌کنند. در شهر استکهلم نزديک به 40000 جوان 20 تا 27 ساله همچنان بي‌مسکن هستند و اين تعداد 58 درصد کل افراد اين گروه سني را تشکيل مي‌دهد. اين در حالي است که فقدان حمايت هاي اجتماعي و خانوادگي باعث بروز استرس شديد در بين نوجوانان سوئدي شده است. 




برچسب ها: خودکشی ، سوئد ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار