منابع آگاه در واشنگتن اعلام کردند: نخست وزیر ترکیه در دیدار امروز خود با رئیس جمهور آمریکا دو پاسخ منفی به درخواستهایش در قبال سوریه دریافت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرنگار اسکای نیوز عربی در واشنگتن در گزارشی اعلام کرد: "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه امروز با دو درخواست ویژه به دیدار "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن رفته بود.
بنابراین گزارش، موافقت آمریکا با مسلح کردن مخالفان سوری و ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور دو خواسته مهم اردوغان از اوباما بوده که با پاسخ مثبتی از سوی رئیس جمهور آمریکا مواجه نشده است.
باراک اوباما گفت، آمریکا به همراه شرکای بین المللی خود به تلاش ها برای تحقق راه حل دیپلماسی بحران سوریه بدون بشار اسد رئیس جمهوری این کشور و نیز حمایت از معارضان سوری ادامه می دهد.
 
اوباما افزود، کشورش تلاش می کند به منظور پیشبرد فرآیند سیاسی، معارضان و دولت سوریه را طی هفته های آینده گرد هم آورد تا سوریه ای بدون اسد شکل بگیرد.
 
باراک اوباما ادعاهای خود را درباره کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه تکرار کرد و گفت، نیروهای نظامی ما مرتب در حال تبادل اطلاعات هستند. ما شواهدی در دست داریم که نشان می دهد در سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده شده است. استفاده از این تسلیحات، در طولانی مدت امنیت ما و کشورهای همسایه و متحدان ما را نیز به خطر می اندازد.
 
وی گفت، آمریکا حق استفاده از گزینه های نظامی و دیپلماسی را برای پایان دادن به بحران سوریه برای خود محفوظ می داند.
 
رجب طیب اردوغان هم با اشاره به وضع سوریه، گفت هر دو کشور در پی پایان دادن به خشونت‌ها و کناره گیری بشار اسد و گذار سوریه به دموکراسی هستند.
 
اردوغان نیز در این کنفرانس ادعا کرد که کشورش شواهدی از استفاده حکومت سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه معارضان در دست دارد اما ترکیه برای اثبات دقیق این موضوع به وقت بیشتری نیاز دارد.
برچسب ها: اردوغان ، اوباما ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار