يک متخصص پوست و مو گفت: زياده روي در مصرف داروهاي کورتوني و کاهش ناگهاني وزن از جمله عوامل ترک خوردگي پوست است.

کامران دليري متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگارن با بيان اينکه کاهش ناگهاني وزن و استفاده نابجا از داروهاي کورتوني سبب ترک خوردگي پوست مي شود گفت: اگر افرادي که اضافه وزن دارند به طور ناگهاني و در مدت کوتاهي به کاهش وزن بپردازند، بايد بدانند که يکي از عواملي که سبب ترک خوردگي پوست مي شود کاهش ناگهاني وزن است.

اين متخصص پوست و مو با بيان اينکه ترک هاي نخستين پوست به شکل خطوط قرمز هستند که به تدريج کمرنگ تر نيز مي شوند ادامه داد: هنگامي که ترک خوردگي پوست در تمامي نقاط بدن همراه با اضافه وزن احساس خستگي، فشار خون باشد فرد بايد سريعا به پزشک پوست و مو مراجعه کند تا بررسي هاي اوليه صورت گيرد.

دليري با بيان  اينکه زياده روي در استفاده از داروهاي کورتوني باعث ترک خوردگي پوست مي شود ادامه داد: افراد بايد در استفاده از داروهاي موضعي و کورتوني زياده روي نکنند چرا که استفاده از آن ها عوارضي از جمله باز شدن رگ هاي پوست، تغيير رنگ پوست، خون مردگي پوست و روشن شدن پوست دارد.

اين متخصص پوست و مو در پااين با بيان اينکه ترک هاي پوستي بيشتر روي دست ها، سينه، شکم، و قسمت داخلي ران مشاهده مي شود و عوارض خاصي براي فرد ندارد، اظهار داشت: تغذيه مناسب، کاهش آرام و آهسته اضافه وزن و انجام ورزش هاي هوازي مي تواند تا  حدودي جلوي ترک خوردن پوست را بگيرد.
برچسب ها: وزن ، دارو ، کورتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار