هفته اي که گذشت در هنرهاي تجسمي شاهد روزهاي شلوغي با برگزاري دو سالانه کاريکاتور، دوسالانه ديوارنگاري و... بوديم.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران؛ درهفته گذشته درهنرهاي تجسمي روزهاي شلوغي را شاهد بوديم.


بنابراين گزارش در ابتداي هفته گذشته نشست دهمين دو سالانه بين المللي کاريکاتور تهران در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد.
در اين نشست پيرامون رويکردهاي جديد در اين دوره از دو سالانه کاريکاتور نکاتي مطرح شده آثار دهمين دوسالانه بين المللي کاريکاتور تهران با حضور 4 داور ايراني و 2 داور خارجي بررسي شد که البته به نبود بودجه و در حقيقت تامين هزينه هاي حضور دو داور خارجي متاسفانه آثار از سوي اين دو داور به ناچار به ابتدايي ترين شکل يعني به صورت اينترنتي بررسي شد که به نوعي مي توان آن چت کردن داوران دو سالانه کاريکاتور با يکديگر دانست.
هر چند که هنرهاي تجسمي تا به امروز روزهاي تاسف بار از اين دست را تاکنون به وفور مشاهده کرد و اين بار تاسف بيشتري را در پي داشت.

ارز دولتي داريم نمي دهيم يا نداديم؟

دو سالانه بين المللي کاريکاتور امسال اتفاق ديگري چون اختصاص ندادن ارز دولتي براي جوايز دهمين دو سالانه بين المللي کاريکاتور تهران را نيز شاهد بود.
البته اين عليرغم اعلام بانک مرکزي در سال گذشته بود و اينکه ارز دولتي نبوده در هاله اي از ابهام است و شايد هم نخواستن اين ارزش مالي را صرف رويداد هنري آن هم از جنس دو سالانه کنند زيرا به قول "بهرام عظيمي کارگردان" برجسته انيميشن ايران صرف بودجه براي رويدادهاي هنري ظاهرا حرام است.
به هر حال اين دو سالانه با تاخير 2 ساله سرانجام عصر روز باراني دوشنبه 23 ارديبهشت در موسسه فرهنگي هنري صبا گشايش يافت. دهمين دو سالانه بين المللي کاريکاتور تهران تا بيستم خرداد ادامه دارد.

دومين دو سالانه ديوارنگاري با طرحهاي نقاشي ديواري سطح شهر



درهفته اي گذشته دومين دوسالانه ديوارنگاري از سوي سازمان زيباسازي شهرداري تهران در خانه هنرمندان ايران برگزار شد.
در اين دو سالانه طرحاي ديوارنگاري در کنار مروري بر آثار نقاشي ديواري در گالريهاي خانه هنرمندان ايران به نمايش گذاشته شده است.
در ميان طرحهايي نقاشي ديواري که در بخش مسابقه به نمايش گذاشته شده طرحهاي جديد و نزديک به استانداردهاي جهاني در ارتباط با ديوارنگاري به نمايش گذاشته شده که در صورت اجرا شدن در فضاي شهري قطعاً توجه فراواني را به خود جلب مي کند و البته فضاي شهري لباس تازه اي از جنس نقاشي ديواري را برتن خواهد داشت.

درگذشت عکاس برجسته ايران

متاسفانه در هفته گذشته صادق تيرافکن هنرمند برجسته عکاسي ايران به دليل بيماري سرطان د رسن 48 سالگي در کانادا در گذشت.
تيرافکن به تازگي مدال پانزدهمين دو سالانه بنگلادش را کسب کرده بود.

آخرين نشست فارغ التحصيلان هنرستان هنرهاي زيبا

چهارمين و آخرين نشست نمايشگاه فارغ التحصيلان هنرستان هنرهاي زيبا پيرامون هنر ديجيتال در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد.
نمايشگاه فارغ التحصيلان هنرستان هنرهاي زيبا که از بيستم اسفند در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شده قرار است بيست و ششم ارديبهشت به پايان برسد. /ص

برچسب ها: تجسمی ، کاریکاتور ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.