مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در حال حاضر با همکاری بخش خصوصی یک هزار و 270 میلیون تومان سرمایه‌گذاری در سایت‌های نمونه گردشگری استان اردبیل در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یحیی نقی‌زاده همزمان با هفته میراث فرهنگی افزود: اذان موذن‌زاده به عنوان اولین اثر معنوی در این استان به ثبت ملی رسیده است و در کنار آن بیش از 800 اثر از این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی حفاظت از میراث معنوی و احیای آنها را با تملک خانه‌های تاریخی، حمام‌ها، کاروانسراها و بسیاری از فضاهای تاریخی یادآور شد و بیان داشت: مرمت بقعه شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی، شیخ حیدر، قلعه اولتان و حمام نصر خلخال از جمله اقدامات اساسی در این حوزه بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از وجود 10 موزه فعال در استان اردبیل با تمام تجهیزات و امکانات مناسب به عنوان موزه درجه یک خبر داد و گفت: موزه باستان‌شناسی، صنایع دستی و چینی‌خانه اردبیل و موزه‌های شهرستان نیر، نمین، خلخال و مشگین‌شهر از جمله این موزه‌های ارزشمند است.

نقی‌زاده همچنین به مرمت مساجد تاریخی و ارزشمند اردبیل به همراه بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در حوزه صنایع دستی نیز ما در استان اردبیل 90 هزار شاغل صنایع دستی در 50 هزار کارگاه داریم که مهمترین رشته‌های فعالیتی آنها فرش، بافته‌های داری، گلیم، جاجیم، ورنی، سفالگری، منبت، معرق، صنایع فلزی و چوب و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است.

وی از صدور کارت شناسایی برای 25 هزار صنعتگر خبر داد و تصریح کرد: حدود 3 هزار و 500 هنرمند و صنعتگر استان اردبیل زیرپوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اعلام اینکه 30 درصد صادرات غیرنفتی استان اردبیل مربوط به صنایع دستی است ادامه داد: در این بخش نمایشگاه تولید زنده محصولات صنایع دستی در اردبیل برپا شده و تا 31 اردیبهشت در خدمت بازدیدکنندگان است.

نقی‌زاده به اقدامات شاخص در حوزه گردشگری براساس دو محور اصلی در توسعه این بخش اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل37 منطقه نمونه گردشگری و 30 روستای هدف گردشگری وجود دارد/س 

برچسب ها: اردبیل ، سایت ، نمونه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.