معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با ارج نهادن به مقام حسین منزوی نباید بگذاریم وی منزوی‌تر شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، زین‎العابدین صفوی امروز اظهار کرد: افراط و تفریط در هر زمینه‎ای به ویژه در هنر و ادبیات موجب بروز آسیب‎های مختلفی در جامعه می‎شود.

وی با اشاره به اینکه همه هنرها تجسم حمد و ستایش خداوند است، اضافه کرد: هر هنری که حاصل ذوق و سلیقه هنرمند باشد حمد و ستایش خداوند را می‎کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هنر و هنرمند در شهر ما غریب هستند، اظهار کرد: هنرمند و خانواده وی در مرحله نخست به جای ترحم به حمایت و پشتیبانی نیاز دارد، چرا که حمایت از هنر و هنرمند کار خدایی و خداوند نخستین هنرمند است.

وی برپایی نمایشگاه خوشنویسی «باران عشق» را گام خوبی در راستای حمایت از حسین منزوی، شاعر و غزل‌سرای بزرگ زنجانی دانست و افزود: با توجه به محتوای اشعار منزوی، این شاعر می‎توانست به عنوان بزرگ‎ترین شاعر کشور مطرح شود.

صفوی با بیان اینکه مسئولان سازمان تدوین و تالیف کتب درسی می‎توانند از اشعار حسین منزوی در کتاب‎های درسی دبیرستان و دانشگاه استفاده کنند، افزود: اشعار و غزل‎های این شاعر بزرگ زنجانی از بسیاری از شعرهای استفاده شده در کتب درسی قوی‎تر و با محتوا‌تر است.

معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه حسین منزوی نباید بیش از این منزوی‎تر شود، ادامه داد: مسئولان استانی همچنین می‎توانند با نام‎گذاری میادین و خیابان‎های شهر به اسم مفاخر زنجان، ساخت یادمان‎ها، برگزاری یادواره‎ها و بررسی علمی آثار ادبی هنری این هنرمندان و مفاخر گامی در راستای شناساندن آنها به مردم بردارند.

وی در پایان تاکید کرد: مردم، فرهنگیان و هنرمندان استان باید قدر هنر خودی را بدانند چراکه هر کس قدر خود را نداند هویت ندارد چرا که هویت یک ملت و جامعه با هنر آن جامعه شناخته می‎شود.

صفوی به ارتحال آیت‎الله‎العظمی حسینی زنجانی اشاره کرد و گفت: این عالم بزرگ قطعاً یک نابغه در سطح کشور بود چرا که با وجود کهولت سن به همه قرآن همراه با تفسیر، همه منابع قدیمی، مثنوی معنوی و تفسیر آن به زبان‎ها و ادبیات خارجی و تاریخ تسلط کامل داشت./ج1

برچسب ها: کتب ، تالیف ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
من اسامی خیابانها ،میادین ،محله ها مثل شهرک آزادگان،خیابان شهید قامت بیات،خیابان شهداء، میدان انقلاب،درمانگاه شهید بهشتی و درمانگاه شهید مطهری، بیمارستان آیت اله موسوی،مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهید مفتح زنجان،کوچه شهید علیرضا نوری،بزرگراه 22بهمن و... رو دیدم ولی در مورد استاد حسین منزوی چیزی ندیدم که ندیدم. آفرین برمسئولان شهری با غیرت وهنر دوست زنجان.