پانزدهمين همايش سرگروههاي تاريخ آموزش و پرورش استان هاي خراسان با صدور قطعنامه اي به کار خود پايان داد که مهم ترين بند اين قطعنامه را مي توان پيشنهاد تدوين درس «نقش انقلاب اسلامي ايران در بيداري اسلامي» در رشته علوم انساني مقطع متوسطه دانست.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، در اين همايش که با حضور دبيران تاريخ مقطع متوسطه استان هاي خراسان برگزار شد، تحول و بازنگري در محتويات درس تاريخ، توجه به تاريخ محلي و فرهنگ و تمدن شهرها در تدوين کتاب هاي درسي و افزايش ضريب درس تاريخ در کنکور، به عنوان برخي از مطالبات سرگروههاي تاريخ آموزش و پرورش استان در قطعنامه پاياني اين همايش گنجانده شد.

توجه به فرهنگ و تمدن ايران در درس تاريخ

در اين همايش ايرج آقاملايي که طي 15 سال گذشته مسئوليت سرگروهي درس تاريخ اداره کل آموزش و پرورش استان را بر عهده داشته است در گفت و گو با خبرنگار ما درباره مشکل اساسي موجود در منابع درس تاريخ اظهار داشت: متاسفانه بيشتر محتويات کتاب هاي تاريخ مدارس به مسائل سياسي اختصاص يافته است در صورتي که مي توان با توجه بيشتر به فرهنگ و تمدن ايران علاوه بر رفع اين نقيصه، بر جذابيت اين درس افزود و تمايل دانش آموزان به مطالعه تاريخ را افزايش داد. آقاملايي ادامه داد: همچنين مستند نبودن برخي از مطالب مطرح شده در کتاب هاي تاريخ مقطع متوسطه از ديگر مشکلات اين حوزه است که با وجود پي گيري ها و مکاتبات انجام شده با وزارت خانه، تا به امروز کتابي که بتواند نظر مساعد دبيران تاريخ را جلب کند تدوين نشده است.شايان ذکر است در پانزدهمين همايش سرگروههاي تاريخ آموزش و پرورش استان هاي خراسان از مجموع 134 مقاله فرستاده شده به دبيرخانه همايش، 30 مقاله به عنوان مقاله هاي برتر انتخاب و از نويسندگان آن تجليل شد/س 

برچسب ها: درس ، تدوین ، بیداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.