مهارت در انتخاب محدوده برای انجام عملیات در EXCEL لازم است و باید به آن مسلط بود.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، برای انتخاب یک سلول کافیست روی آن کلیک کنید و با کلیدهای جهت دار انتخاب جاری را جابجا کنید اما برای انتخاب سطر اگر بر روی دکمه های کنار سطرها که شماره آنها را نمایش می دهد کلیک کنید کل سطر انتخاب خواهد شد، انتخاب ستون نشانه انتخاب سطر است، کافیست روی دکمه بالای ستون کلیک کنید تا کل آن انتخاب شود.

انتخاب کل کاربرگ:

برای انتخاب کل کاربرگ ها دو راه داریم راه اول استفاده از کلیدهای میانبر ctrl+a و راه دوم استفاده از کلید مثلثی شکل که در محل برخورد  ردیف آدرس سطر ها وستون ها قرار دارد.

انتخاب ترکیبی:

راه اول برای انتخاب ترکیبی این است که روی اولین گوشه محدوده کلیک کنید و آن را به نقطه دوم بکشید شما با انجام این کار محدود بین دو نقطه را انتخاب کرده اید.

اما روش دوم برای انتخاب ترکیبی این  است که روی اولین عنصر که می تواند سلول، سطر یا ستون باشد کلیک کنید و بعد از آن با نگه داشتن کلید shift، روی عنصر دوم کلیک کنید با این کار تمام عناصری که در آن محدوده هستند، انتخاب خواهند شد.

روش سوم و آخر برای انتخاب ترکیبی  این است که با استفاده از کلید ctrl سلول های غیر مجاور را انتخاب کنید برای این کار کافیست بعد از کلیک روی اولین سلول، کیلک ctrl را نگه دارید  روی سلول های دیگر کلیک کنید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر به جای کلید ctrl از کلید shift استفاده کنید، سلول ها سطرها یا ستون های مجاور انتخاب خواهند شد.

شما می توانید سوالات خود را در این قسمت مطرح کنید./ح
برچسب ها: اکسل ، سطر ، ستون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
ممنون از وقتی که میگذارید.من یه راهنمایی در مورد انتقال دسته ای از فایلهای اکسل که به صورت مجزا نگهداری شده و الان لازمه که همه این فایلها رو یکی کنم و در یک فایل نگه داری کنم میخواستم.