رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل میزان صادرات غیرنفتی استان طی سال گذشته را بالغ بر 100 میلیون دلار عنوان کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ارژنگ عزيزي در جلسه كارگروه ساماندهي مبادلات مرزي استان اضافه کرد: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یعنی سال 90، كاهش يا افزايش محسوسی را نشان نمي دهد.

به گفته وی در اين مدت 163 هزار تن كالا صادر شده كه از نظر وزني نیز نسبت به مدتمشابهبه سال قبل10 درصد افزايش نشان مي دهد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بيان داشت: سيب زميني،مصنوعات پلاستيكي، ميوه هاي تازه و بيسكويت و نان شيريني از مهمترين كالاهاي صادر شده در طي اين مدت بوده است.

وی همچنین از ثبت نام مرزنشينان این استان جهت اخذ كارت الكترونيكي مبادلات مرزي خبر داد و با اشاره به مزاياي كارت هاي الكترونيكي نسبت به سيستم قبلي یادآور شد: احتمال وجود مغايرتهاي آماري در اخذ كارت، عدم دريافت اطلاعات لحظه اي و آنلاين و همچنين دقت پائين از معايب عمده سيستم قديمي بود که با عملياتي شدن سيستم الكترونيكي شاهد رفع این مشکلات خواهيم بود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه اطلاع رساني و عملياتي کردن سيستم الكترونيكي كارت مبادلات مرزي از روند ثبت نام مرزنشينان به تفكيك شهرستانهاي مشمول مبادلات مرزي خبر داد.

عزیزی عنوان كرد: عملكرد برخي شهرستانها در اين زمينه مطلوب بوده ولي متاسفانه با وجود اطلاع رساني وبرگزاري جلسات متعدد در برخي از شهرستانها استقبال چنداني از ثبت نام صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد که در اين زمينه لازم است دستگاههاي ذيربط محلي ضمن اطلاع رساني مناسب، همكاري و تلاش مضاعفي را براي ترغيب مرزنشينان انجام دهند تا در فرصت باقي مانده ميزان مشاركت مرزنشينان به حد مطلوب افزايش يابد./س

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، غیر ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.