رییس مرکز آموزشی، درمانی معتضدی کرمانشاه به تولد ماهیانه 400 تا 450 کودک در این مرکز اشاره کرد و گفت: بیمارستان معتضدی کرمانشاه اولین بیمارستان دوستدار مادر در کشور و تنها بیمارستان دوستدار مادر در استان می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


دکتر فریبا ویسی ماماهای با تجربه، سابقه بسیار بالای خدمات و حضور متخصص مقیم استان به صورت 24 ساعته را از ویژگی های مهم این مرکز درمانی عنوان کرد.

رییس مرکز آموزشی درمانی معتضدی، رعایت حریم خصوصی، اجازه حضور همسر یا همراه در کنار مادر، انجام زایمان به روش ارجح یا طبیعی و حداقل مداخلات دارویی و غیر دارویی را ازدیگر ویژگیهای این مرکز عنوان کرد.

وی همچنین سه شاخص میزان برش زایمان طبیعی، اولویت با زایمان طبیعی و عدم مداخلات دارویی یا القای دردهای زایمان و یا انقباضات را از دیگر مولفه های ارائه شده در این مرکز عنوان کرد.

ویسی برگزاری کلاس های آموزشی، زایمان بی درد، زایمان فیزیولوژیک، زایمان در آب، بازدید مادر قبل از زایمان از فضاهای زایمان و کاهش آمار سزارین را از جمله ویژگی های بیمارستان معتضدی برشمرد و تاکید کرد: آمار سزارین این مرکز سالیانه 10 درصد کاهش داشته که آمار قابل توجهی به شمار می آید.

این مقام مسئول یکی دیگر از محاسن بیمارستان معتضدی را حضور جراح و متخصص زنان و زایمان به صورت 24 ساعته در مرکز عنوان کرد و گفت: به محض ورود بیمار، وضعیت او به متخصص اطلاع داده می شود تا متخصص در خصوص بستری شدن و یا انجام کارهای دیگر بیمار تصمیم گیری کند.

ویسی تعیین تکلیف 96 درصد بیماران را در این مرکز زیر 4 ساعت عنوان کرد و گفت: در این مرکز تمام نوزادان در 24 ساعت اول توسط پزشک متخصص کودکان ویزیت می شوند و در دو ساعت اولیه توسط یک پزشک آموزش دیده مستقر در بیمارستان مورد معاینه دقیق قرار می گیرند و در صورتیکه وضعیت نوزاد مناسب تشخیص داده شود بلافاصله همجوار مادر می شود و درغیر اینصورت در NICU مرکز بستری می شود.

وی هزینه مراجعین به این بیمارستان را حداقل تعرفه دولتی و مناسب ارزیابی کرد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، سزارین ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.