يک مقام بلندپايه در وزارت امورخارجه عراق از تلاش هاي واشنگتن براي قطع همکاري عراق با ايران در زمينه بحران سوريه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛به نقل ازروزنامه المشهد:اين مقام بلندپايه در وزارت امورخارجه عراق در گفتگو با رسانه هاي اين کشور اظهار داشت واشنگتن از بغداد خواسته است که همکاري ها وهماهنگي هاي خود را با ايران در خصوص اوضاع سوريه متوقف کند.

اين منبع آگاه در ادامه افزود مقامات کاخ سفيد همچنين از "نوري المالکي" نخست وزير عراق خواسته اند که از حمايت هاي خود از نظام سوريه در مرحله آينده دست برداشته و پيوستن بغداد به محور "تهران،دمشق وحزب الله" را نگران کننده دانسته اند.

اين منبع بلندپايه در وزارت امورخارجه همچنين اظهار داشت "ژنرال لويد اوستن" فرمانده نيروهاي آمريکايي در آسياي ميانه در سفر چند روز پيش خود به عراق با ابراز نگراني اين کشور از نزديکي بغداد وتهران ،خواستار قطع رابطه عراق وايران در زمينه سوريه شده است.

گفتني است از آغاز بحران سوريه مقامات آمريکايي تلاش زيادي را د راستاي تاثير گذاشتن در روابط ايران وعراق داشته اند که همگي اين تلاش هابا مخالفت مقامات عراق مواجه شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار