شایعترین محل عفونت های بیمارستانی در بخش مراقبتهای ویژه و از علل زمینه ای شایع استفاده از تهویه مکانیکی و انجام اقدامات تهاجمی برای بیماران بستری است.

دکتر مهین جمشیدی دانشیار بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با  خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود:عفونت های بیمارستانی یکی از علل اساسی مرگ و میر و افزایش هزینه های درمان در بیمارستانها محسوب می شود،به طوری که از هر 19 نفر بیمار بستری در بیمارستان به طور متوسط یک نفر دچار عفونت بیمارستانی می شود.

وی گفت:شایعترین محل عفونتهای بیمارستانی در بخش های مراقبتهای ویژه و از علل زمینه ای شایع استفاده از تهویه مکانیکی و انجام اقدامات تهاجمی برای بیماران بستری است. 


جمشیدی تصریح کرد:غالب موارد این عفونتها توسط میکروارگانیزم های مقاوم که هزینه های درمانی بالایی دارد ایجاد می شود. 


وی ادامه داد:عفونتهای بیمارستانی به طور شایع در بخش های مراقبت ویژه و در بیمارانی که نیاز به تهویه مکانیکی دارند منجر به عفونتهای تنفسی با ارگانیزم های گرم منفی مقاوم می گردد که یکی از علل مرگ و میر در این بیماران است. 


وی خاطر نشان کرد:شناسایی میکروارگانیزم های عامل عفونت بیمارستانی و الگوی حساسیت میکربیوفاکتورهای خطر در هر بیمارستان می تواند جهت اقدامات پیشگیری و متدهای درمانی مناسب کمک کننده باشد./ ع2

 

برچسب ها: عفونت ، بیمارستان ، مراقبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار