جشنواره موسيقي ايران تحت عنوان "ايران درآينه" به همت بخش فرهنگي شهرداري شهر لينتس اتريش برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ دکتر "بوکس باوم" سفير اتريش در تهران روز افتتاحيه جشنواره موسيقي ايران سخنراني کرد و گروه موسيقي "گبه" نيز  به اجراي برنامه پرداخت.

در اين مراسم همچنين آثار سه تن از آهنگسازان برجسته جهان از جمله يوهان اشتراوس (1899-1825 )، جورج فريدرنيس هندل( 1759-1685) و آلبرت کتل بي(1959-1875) با موضوعيت ايران و همچنين آثار سه تن از آهنگسازان جوان ايراني توسط يک گروه هنري اجرا شد.

شخصيت هاي علمي و فرهنگي از جمله پروفسور "برت فراگنر"، ايرانشناس مشهور اتريشي نيز در اين مراسم درباره فرهنگ و تمدن و هنر ايران سخنراني کرد.

پروفسور "فراگنر"، رئيس سابق انستيتوي ايرانشناسي و رئيس فعلي انستيتوي خاورشناسي هامرپورگشتال هم راجع به فرهنگ، هنر و تاريخ ايران تحت عنوان "قاره ايران" سخنراني کرد.

وي که از بزرگترين ايرانشناسان اروپا است، گفت: نه تنها جغرافياي ايران از کوه ها گرفته تا دشت ها و کويرها بلکه جغرافياي فرهنگي ايران پلي براي همزيستي فرهنگها مي باشد.

شهر "لينتس" که مرکز ايالت اتريش عليا است در سال 2009 به عنوان پايتخت فرهنگي اروپا انتـخاب شد و هر سال در اين شهر يک هفته موسيقي به نام يکي از کشورهاي جهان برگزار مي شود.

امسال اين هفته هنري به نام ايران و تحت عنوان "ايران در آينه" برگزار شد که گروهي از هنرمندان موسيقي کشورمان از جمله آهنگسازان، نوازندگان و خوانندگان هنرنمايي کردند تا مردم اتريش را بيش از پيش با موسيقي ايران آشنا کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار