مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت گفت:در طرح ملی غربالگری فشار خون،تاکنون در مناطق روستایی و دستگاههای اجرایی شهر تفت هشت هزارنفر مورد اندازه گیری و غربالگری فشار خون قرار گرفته اند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، افزود:با آغاز طرح ملی غربالگری فشار خون و تاییدات تناسب بدن در افراد بالای 30 سال از 14 اردیبهشت ماه در سراسر کشور،در شهرستان تفت نیز این طرح با ایجاد پایگاههای ثابت و سیار و تیمهای پزشکی در حال انجام می باشد که از جمعیت بالای 21 هزار نفری بالای 30 سال شهرستان تاکنون هشت هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفته اند.

این مسوول از مردم خواست تا این بیماری را جدی گرفته و با مراجعه به مراکز درمانی بهداشتی و خانه های بهداشت،از وضعیت فشار خون خود مطلع شوند که در صورت تشخیص این بیماری به پزشکان معرفی و مورد آموزش و درمان قرار بگیرند و از عوارض آن که سکته قلبی،مغزی و ناراحتیهای کلیوی می باشد جلوگیری کنند.

حسن پورگفت:تا کنون در درمانگاه تامین اجتماعی،بیمارستان شهید بهشتی ،مرکز جامع روانپزشکی،موسسه نیکوکاری شهر تفت و در نماز جمعه تیمهای سیار اقدام به این طرح نموده و در روستاها نیز خانه های بهداشت آماده برگزاری این طرح هستند.

 
وی اظهار امیدواری نمود با همکاری کلیه دستگاهها و مردم شهرستان بتوانیم تمام افراد بالای 30 سال شهرستان را مورد غربالگری فشار خون و تاییدات سلامت بدن قرار دهیم.

 
برچسب ها: غربالگری ، فشار ، خون ، تفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار