راه اندازي تابلوي دوم در بازار سرمايه موجب افزايش حجم و ارزش معاملات بورس کالا شده و فعالان جديدي راهي اين بازار مدرن و شفال خواهند شد.

هاشم باروتي کارشناس ارشد بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: يکي از اتفاق هاي تاثيرگذار و بزرگي که در حال رخ دادن است ايجاد تابلوي دوم براي کالاهايي است که استاندارد پذير نيستند.

وي افزود: قطعاً با راه اندازي اين تابلو حجم و ارزش معاملات بورس کالا به طرز خيره کننده اي افزايش مي يابند و فعالان جديدي راهي اين بازار مدرن و شفاف خواهند شد.

وي تصريح کرد: در تابلوي دوم کالاهايي که استاندارد پذير نيستند يا استاندارد پذيري آنها دشوار است يا کالاهايي که خريد و فروش آنها فقط به صورت مزايده و مناقصه مي تواند انجام شود معامله مي شوند.

اين کارشناس بازار سرمايه اظهار داشت: از شواهد اين گونه برمي‌آيد که تابلوي دوم به زودي در بورس کالا راه اندازي خواهد شد و به اين ترتيب روزهاي روشن تري پيش روي بورس کالا قرار خواهند گرفت.

وي در خصوص عملکرد بورس کالا با بيان اينکه کنترل و مديريت نرخ محصولات از وظايف بورس نيست، گفت: بورس مکاني براي کشف عادلانه قيمت ها براساس عرضه و تقاضا است.

باروتي خاطرنشان کرد: بهترين کار براي تعادل قيمت کالاهاي اساسي، هماهنگي مسئولان با مديران بازار سرمايه است، به طوريکه آنان با طراحي فرمولي منطفي براي قيمت کالاها بتوانند شرايطي را فراهم کنند که توليد کننده و خريدار با مشکل روبرو نشوند./عب
برچسب ها: اقتصاد ، بورس ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار