گران‌ترين نژاد اسب ايراني همان نژاد عرب است که به اشتباه ان را مطلق به کشورهاي عربي ميدانند در حالي که کاملا ايراني است.

احمدي کارشناس سرمايه گذاري و تربيت‌کننده اسب در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص برندهاي اصيل اسب ايراني گفت: با ارزش‌ترين و گران قيمت ترين نژاد اسب ايراني همان اسب عرب است که قيمت آن از 5 ميليون تومان تا 70 ميليون تومان را شامل مي‌شود.

وي تصريح کرد: درحال حاضر يکسري از اسبهاي نژاد عرب که همان نژاد ايراني است از خاج وارد مي‌شود که به دليل انجام اصلاحات ژنتيکي که در خارج از کشور بر روي آنها انجام شده قيمتشان در داخل 700 ميليون تومان است.

وي در خصوص ساير برندهاي اسب ايراني گفت: نژادهاي کردي، ترکمن و نژاد خزر در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند که نژاد اسب خزر متاسفانه به علت بي توجهي مسئولان در حال انقراض است.

وي در خصوص ويژگيهاي نژاد کردي و قيمت آن گفت نژاد اسب کردي از نظر مقاوم بودن در مناطق کوهستاني از حمايت ويژه‌اي برخوردار است و قيمت آن از 2 و 3 ميليون تومان به بالا است.

احمدي در خصوص ويژگيهاي منحصر به فرد نژاد اسب ايراني تصريح کرد: مقاوم بودن به شرايط بد اقليمي مقاومت به گرما و سرما و بيماريها از مهمترين ويژگيهاي نژاد اصيل اسب ايراني است.

ضمن آنکه ريز نقش بودن اسب ايراني در مقابل برندهاي خارجي مهمترين عامل در چالاک‌تر بودن  نژاد اسب ايراني در مقابل نژادهاي خارجي است که اين موضوع باعث شده بانک ژن اسبهاي ايراني مهمترين بانک ژن نژاد اسبهاي اصيل در جهان باشد./ع
برچسب ها: اسب ، برند ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار