عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس بودجه امسال پیش بینی شده، تولید بنزین با استاندارد یورو4 تا 60 درصد در کشور افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

امیرعباس سلطانی گفت: هم اکنون در کشور بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو 2 عرضه می شود، که میزان گوگرد آن 13 تا 15 هزار (پی پی ام) است.
وی افزود: میزان گوگرد سوخت با کیفیت یورو 4 با استاندارد جهانی کمتر از 10 (پی پی ام) است که آلایندگی بسیار کمتری نسبت به سوخت فعلی دارد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، سرمایه گذاری در میادین مشترک نفت و گاز را از نقاط مثبت بودجه امسال دانست و گفت: در سال های گذشته، کشورهای عربی همسایه مانند عراق، قطر و امارات میادین مشترک نفت و گاز را استخراج کرده و ایران از این بخش بهره چندانی نبرده و به همین منظور، سرمایه گذاری در این میادین در بودجه امسال در اولویت قرار گرفته است.
سلطانی ادامه داد: سرمایه گذاری در میادین مشترک نفتی بهترین راهکار برای خروج از تحریم هاست.
سلطانی گفت: در بودجه امسال نسبت به سال قبل، صادرات نفت و خام فروشی نفت کمتر خواهد شد که این موضوع باعث افزایش سرمایه گذاری در بخش فرآورده های نفتی در کشور می شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ایران در سال جاری باید تمام تلاش خود را برای برداشت و استخراج سهم کشور از میادین مشترک نفت و گاز بکار گیرد.
سلطانی ادامه داد: برای اینکه صنعت نفت در کشور توسعه پیدا کند باید مسئولان نگاه ویژه ای به این صنعت داشته باشند و زمینه را برای رقابت سازندگان داخلی و خارجی فراهم کنند تا بستر برای حضور در بازارهای بین المللی هموار شود./ب

برچسب ها: افزایش ، تولید ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.