حجت‌الاسلام والمسلمين محسنی اژه‌ای:

784 نفر از محکومان افغانی مشمول عفو و آزادي شدند

دادستان کل کشور گفت: 784 نفر از محكومان افغاني در كشورمان مشمول عفو و آزادی شده‌اند و 51 نفر از محکومان به اعدام نیز به حبس ابد تقلیل محکومیت پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز حجت‌الاسلام "غلامحسین محسنی اژه‌ای" با "عبدالسلام عظیمی" رئیس قوه قضاییه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

دادستان کل کشور ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس قوه قضاییه افغانستان اظهار داشت: کشور افغانستان طي چند دهه اخیر با ظلم، ستم و سختی‌های زیادی روبرو شده كه این موضوع باعث بازماندگی این کشور از پیشرفت‌های مختلف شده است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیاتش را در زمینه قضایی در اختیار دولت افغانستان قرار دهد ولی افغانستان باید بداند که هیچ اقدامی غیر از برقراری امنیت کامل و اتحاد و همبستگی ملت افغانستان باعث از بین رفتن مشکلات این کشور نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما کمک به افغانستان را وظیفه خود می‌دانیم گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به دولت و ملت افغانستان است ولی دولت افغانستان باید زمینه کمک گرفتن از ایران را فراهم کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: همچنین لازم است سفیر افغانستان در جریان محاکمه و جزئیات محکومیت تبعه‌های افغانی قرار گیرد چراکه این موضوع باعث می‌شود اطلاعات دقیقی از تبعه‌های افغانی در اختیار سفارتخانه این کشور قرار گیرد که برای جلوگیری از افزایش جرم گام مطلوبی است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای همچنین از عفو و آزادی 784 نفر از محکومان افغانی خبر داد و گفت: 51 نفر از متهمان افغانی که به اعدام محکوم بودند محکومیتشان به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.

وی با تاکید بر آموزش نیروهای قضایی افغانستان در کشورمان تصریح کرد: ما در تربیت آموزش نیروهای قضایی تجربه غنی داریم که می‌توانیم آن را در اختیار قوه قضاییه افغانستان قرار دهیم.

دادستان کل کشور با اشاره به توافقنامه‌های امضا شده بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اظهار داشت: این توافقنامه‌ها باید سریعتر عملیاتی شوند چراکه جمهوری اسلامی ایران وقتی چیزی را تصویب می‌کند دیگر لازم الاجرا از این رو دستورالعمل‌های اجرایی باید نوشته شود تا زمینه اجرای همه جانبه این توافقنامه‌ها در ایران و افغانستان به وجود آید.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به حضور مهاجرین غیر مجاز افغانی در کشورمان ادامه داد: عده ای از این مهاجران به خاطر مشکلات کار و زندگی به ایران آمده‌اند ولی متاسفانه در بین این افراد عده‌ای مرتکب جرایمی در کشور ما می‌شوند که باعث سو استفاده دشمنان شده است.

دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: عدم داشتن هویت افغان‌ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی در کشورمان شده است که دولت افغانستان باي با آسیب‌شناسی‌های لازم این مسئله را حل کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: افغانی ، محکومیت ، اژه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار