رئيس صندوق حمايت از توسعه كشاورزي شهرستان دامغان از راه اندازي انجمن و ترمينال پسته دامغان در آينده نزديك خبر داد

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مرتضي نادعليزاده، با اعلام اين خبر افزود: انجمن پسته استان سمنان با مركزيت شهرستان دامغان حداكثر تا پايان تير ماه امسال راه اندازي مي‌شود.


وي با بيان اينكه پسته كاران استان تا كنون هيچگونه ارتباطي با انجمن پسته ايران نداشته اند. افزود: راه اندازي انجمن پسته در دامغان مي‌تواند ضمن ايجاد اين ارتباط از حقوق باغداران پسته دفاع و به توسعه و صادرات پسته این شهرستان به نام دامغان كمك كند.

نادعليزاده با بيان اينكه بيش از 86 درصد پسته استان سمنان در دامغان توليد مي‌شود تصريح كرد: پسته دامغان يكي از مرغوب ترين پسته هاي دنيا و ايران است كه بواسطه مرغوبيت و چربي ويژه و ممتاز خود ،خريداران بسياري در دنیا دارد اما متأسفانه هر كيلويي از پسته دامغان را با 10 كيلو از پسته استانهاي يزد و كرمان مخلوط كرده و به نام پسته اين استانها صادر مي‌کنند.

وي با بيان اينكه هيچ گونه كارگاه و كارخانه فراوري پسته در شهرستان دامغان وجود ندارد به خام خوري اين كالاي استراتژيك اشاره كرد و گفت: چنانچه برنامه ريزي درستي صورت گيرد مي‌توان پسته را به صورت خام خوري نيز صادر كرد.

عضو كميسيون كشاورزي اتاق بازرگارني استان سمنان همچنين از راه اندازي ترمينال پسته دامغان در آينده خبر داد و اظهار كرد: در حال حاضر با محوريت شركت توسعه عمران شهرستان به دنبال راه اندازي ترمينال پسته در دامغان هستيم.

وي با اشاره به اينكه در این ترمينال، عملیات فراوري پسته صورت مي‌گيرد،تصريح كرد: راه اندازي اين ترمينال مي‌تواند بسياري از مشكلات موجود پيش روي پسته كاران استان را مرتفع كند.

نادعليزاده با اشاره به زمان­بر بودن راه اندازي اين ترمينال به خبرنگار ايسنا گفت: در حال حاضر شركت توسعه عمران شهرستان به دنبال اين است كه يكي از كارخانه هاي راكت و غير فعال شركت صنعتي دامغان را براي راه اندازي اين ترمينال خريداري كند و انتظار مي‌رود با آماده سازی اين زير ساخت ها ،فرآيند راه اندازي اين ترمينال نيز سرعت بيشتري بگيرد.

عضو هيأت مؤسس انجمن پسته دامغان،راه اندازي ترمينال پسته دامغان را يكي از آرزوهاي كشاورزان و باغداران استان دانست و اظهار كرد: تأسيس اين پايانه مي‌تواند علاوه بر اشتغالزايي در شهرستان و استان به معرفي پسته دامغان و به دنبال آن به صادرات این کالای استراتژیک كمك كند./ج1

برچسب ها: سمنان ، ترمینال ، دامغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.