مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: عدم اجرای درست طراحی و اجرا سازه نگهبان منجر به تخریب و حادثه می شود.

کریمیان اقبال در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در زمان طراحی ها مهندس مرتبط باید سازه نگهبان را درست طراحی و اجرا کند در صورتی که اجرای این سازه توسط مالک یا سازنده درست انجام نشود منجر به تخریب و حادثه می شود.

وی نظارت را به عهده مهندسین ناظر خواند و افزود: یکی از عواملی که در بحث طراحی و اجرای درست باید انجام شود نظارت مهندسین ناظر است.

وی افزود: ماده 33 تمام این بحث ها را دیده و عملاً انتخاب ناظر توسط نظام مهندسی گویای این امر است که بحث نظارت تنها به عهده نظام مهندسی است.

کریمیان اقبال اضافه کرد: نظارت عالیه بر روی کیفیت ساخت و ساز به عهده سازمان نظام مهندسی است و اگر سازه درست اجرا نشود، باید توسط نظام مهندسی و شهرداری به مهندس ناظر و مالک هشدارهای لازم داده شود و در صورت اعلام و ابلاغ اخطار از سوی نظام مهندسی، مهندس ناظر و وزارت راه و شهرسازی شهرداری ملزم به جلوگیری از ادامه عملیات ساختمانی می شود.

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری تا زمانی که عدم جلوگیری از عملیات ساختمانی از سوی این نهادها اعلام نشده باشد ما ملزم هستیم از ادامه کار جلوگیری کنیم./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار