در پي رسوايي مالي اخير در خاندان سلطنتي اسپانيا هزاران نفر از مردم اين کشور خواستار پايان حکومت سلطنتي در کشورشان شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري فرانس بيست و چهار ، در حالي که اسپانيا در اوج بحران اقتصادي به سر مي برد مردم اين کشور خاندان سلطنتي را در اين بحران بي تقصير نمي دانند. مردم در پي رسوايي مالي خاندان سلطنتي که به دختر و داماد پادشاه اين کشور مربوط مي شود خواستار پايان حکومت سلطنتي در کشورشان هستند.اين رسوايي به ويژه در جزيره مايورکا  بازتاب گسترده اي داشته است.
مايورکا  اکنون به نخستين محل رسوايي مالي خاندان سلطنتي اسپانيا مبدل شده است. ماجرا از آنجا شروع شد که سال گذشته داماد پادشاه به اتهام اختلاس شش ميليون يورو  اموال عمومي در دادگاهي در پالما حاضر  شد. وي که عنوان دوک پالما  را دريافت کرده است در حالي که جمعيت او را هو مي کردند وارد دادگاه شد. اين افتضاح سياسي به حدي  موجب انزجار مردم و مقامات محلي شد که نمايندگان شهر تصميم گرفتند نام خياباني را تغيير دهند و عنوان دوک پالما را از نام آن حذف کنند.
بيل بارسلو نماينده پارلمان از حزب سوسياليست مايورکا  مي گويد هرگاه داماد پادشاه در دادگاه حاضر مي شود رسانه هاي داخلي و خارجي از او به عنوان دوک پالما ياد مي کنند و اين امر براي وجهه جزيره ما خوب نيست و. بايد اين را تغيير دهيم.
حتي شهردار محافظه کار پالما به احساس ناخوشايندي که مردم نسبت به دختر و داماد پادشاه دارند اذعان مي کند و مي گويد شهروندان پالما معتقدند که داماد پادشاه از عنوان دوک پالما سوء استفاده کرده است. در حالي که مايورکا  همواره يکي از سلطنت طلب ترين مناطق اسپانيا بوده است و خاندان سلطنتي اغلب تعطيلات تابستاني خود را در اين جزيره مي گذرانده اند اکنون اوضاع تغيير کرده است .
يک نويسنده اسپانيايي مي گويد حکومت سلطنتي به کشور ما ثبات بخشيده است اما سلطنت بايد پاک باشد. واضح است که اکنون  خاندان سلطنتي وارد کارهاي کثيف شده است.اکنون اين امکان وجود دارد که پادشاه استعفا کند.
مرد ديگري مي گويد روزي ما  نيز حکومت جمهوري  خواهيم داشت اما اين کار بايد تدريجي و بدون  هرج و مرج انجام شود. 
امسال در تظاهرات چهاردهم آوريل جمهوريخواهان در مادريد هزاران نفر شرکت کردند. بر اساس نظر سنجي ها ميزان بي اعتمادي به خاندان سلطنتي در اسپانيا بسيار افزايش يافته است.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار