سرمربی تیم ملی بسکتبال 3 نفره تاکید کرد: تصور نمی کردیم بسکتبال 3 نفره در آسیا تا این حد جدی گرفته شود. به خصوص که همیشه این بازی ها فضای دوستانه داشت.

عباس آقاکوچکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد اولین دوره مسابقات آسیایی 3 به 3 بزرگسالان توضیح داد: واقعا تصورم از مسابقات 3 به 3 بازی هایی با فضای دوستانه و غیر جدی بود اما در سطح آسیا بسیار جدی با این مسابقات برخورد می کنند و سازماندهی تیم ها، بسیار خوب و همراه با سرمایه گذاری قوی است، علاوه بر قطر که بازیکنان ملی مثل یاسین محمد و بازیکنان آمریکایی در هر دو تیم خود داشت، تیم هند هم از ترکیبی مشابه ایران البته کمی جوانتر و تیم لبنان از بازیکنان سطح دوم تیم ملی خود استفاده می کردند.

وی ادامه داد: بازی های 3 نفره که هزینه کمی هم در بر دارد به تازگی در بازی های المپیک گنجانده شده و مدال هم دارد. برگزاری چنین مسابقاتی نشان می دهد که بسکتبال 3 نفره آینده خوبی دارد.

بازیکنان بلند قامت کلاسیک باید بازی خود را تغییر دهند

آقاکوچکی تصریح کرد: نکته دیگر هم این است که بسکتبال 3 نفره را نمی توان با بسکتبال عادی مقایسه کرد. ویژگی سرعتی بودن آن باعث می شود بازیکنان کلاسیک بلند قامت مثل بازی های عادی نتوانند کار کنند و سیستم هایی که به چنین بازیکنانی ختم می شود به خاطر سرعت بازی جواب نمی دهد. بازیکنان قد بلند هم باید رو به حلقه بازی کنند.

سرمربی تیم ملی 3 نفره اشاره کرد: البته هر چهار بازیکن ما به عنوان بلند قامت ترین تیم بازیها عالی بازی کردند و حتی نبی پور در تیم برتر بازیها قرار گرفت اما باید به این رشته توجه ویژه ای شود چون مانند فوتسال که ویژگی های متفاوتی نسبت به فوتبال دارد بسکتبال 3 نفره هم شرایط خاص خود را دارد که بازیکنان باید با تمرین بیشتر به آن عادت کنند.

بازیهای 3 به 3 از حالت تفریحی خارج شده است

آقاکوچکی اضافه می کند: از لحاظ فنی نحوه برگزاری و حتی اهمیتی که تیم ها به مسابقات آسیایی قطر دادند باعث شد که این بازیها از حالت تفریحی خارج شود و خوشحالم که بازیکنان ما هم در بین 3 نفر برتر بازیها قرار گرفتند. در صورت صحت داشتن موضوع سهمیه جهانی، این موضوع هم جای خوشحالی دارد.

سرمربی تیم 3 نفره ایران توضیح داد: 2 باخت در قطر داشتیم که اولین آن در مرحله مقدماتی تأثیری در سر گروهی تیم نداشت و بر اساس یک اتفاق مقابل حریفی شکست خوردیم که یک بازیکن بلند قامت و چند بازیکن بسیار سرعتی و شوت زن داشت.

وی ادامه داد: اما در بازی بعد مقابل قطر میزبان بازیها قرار گرفتیم که طبق محاسبات باید برنده می شد. هر دو نماینده این کشور را در جدول بندی به گونه ای قرار داده بودند که تا بازیهای پایانی به هم نخورند. قبل از بازی با ما دو تیم قطری با هم روبرو شدند و یکی از آنها حذف شد به این ترتیب در دور بعدی که با ایران بازی داشتند باید به هر قیمتی تیم باقیمانده پیروز می شد. داوری هم در این بازی واقعا ناعادلانه بود و همه اذعان داشتند که هر تیم دیگری مقابل ایران قرار می گرفت قطعا شکست می خورد. اگر به فینال می رسیدیم و در آنجا به قطر می خوردیم باز هم شرایط متفاوت بود./مح
برچسب ها: آقا کوچکی ، بسکتبال ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار