معاون اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه می گوید: در حال حاضر هیچ واحد صنعتی آلاینده عمده ای در استان کرمانشاه نداریم و تقریبا تمامی واحدها مجهز به سیستم کنترل آلودگی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فریدون یاوری گفت: اگرچه مطالعات دقیقی انجام نشده که مشخص کند چند درصد آلودگی هوا ناشی از آلاینده های صنعتی است، اما بررسی ها نشان می دهد حدود 20 درصد آلودگی هوا در دنیا ناشی از خدمات و صنایع است.

وی ادامه داد: بر حسب نوع واحد صنعتی گازهای آلاینده می توانند شامل اکسید های گوگرد، اکسیدهای ازت، منو اکسید و دی اکسید کربن باشند.

به گفته معاون محیط زیست استان کرمانشاه اکسید های گوگرد و ازت چون در نهایت در غلظت بالا موجب بارش باران اسیدی می شوند بر روی تمامی بخش های محیط زیست تاثیر می گذارند.

ساختمان ها، بناهای تاریخی، آب های سطحی، آب های زیرزمینی، خاک و ... از جمله بخش هایی هستند که از آلودگی هوا و باران های اسیدی تاثیر می پذیرند. همچنین آلودگی هوا می تواند موجب کاهش حاصل خیزی خاک و نابودی فضاهای سبز شود.

یاوری معتقد است جهت جلوگیری از آلوده شدن هوا توسط واحدهای صنعتی باید همه آنها را مجهز به سیستم های کنترل آلودگی کرد تا گازهای آلوده ناشی از آنها وارد اتمسفر نشود.

یاوری با اشاره به اینکه اقدامات خوبی که در استان برای جلوگیری از ورود آلودگی های ناشی از صنعت به محیط زیست شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر واحدهای صنفی استان سیستم کنترل پساب دارندو پساب آن ها تصفیه می شود. /س

برچسب ها: کرمانشاه ، معاون ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.