مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: 122 میلیارد تومان امسال از ناحیه سرمازدگی به کشاورزان استان خسارت وارد شده است و در بخش خشکسالی نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 میلیارد تومان خسارت وارد شده باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی اسلامی در جلسه ستاد بحران شهرستان نیر اظهار داشت: 122 میلیارد تومان امسال از ناحیه سرمازدگی به کشاورزان استان خسارت وارد شده است و در بخش خشکسالی نیز میزان خسارت در دست بررسی می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 میلیارد تومان خسارت وارد شده باشد.

وی به اهمیت بیمه کشاورزی اشاره کرد و گفت: خسارت‌های وارده قطعاً از طریق دولت امکان پرداختش وجود ندارد و باید از طریق صندوق بیمه کشاورزی این مبالغ تامین شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خاطرنشان کرد: خسارت‌های سرمازدگی بیشتر در شهرستان‌های خلخال و مشگین‌شهر اتفاق افتاده است.

اسلامی در ادامه به کمبود میزان بارندگی اشاره کرد و افزود: امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 35 درصد با کمبود بارندگی مواجه هستیم که کشاورزان باید با روش‌های مکانیزه از این نعمت الهی استفاده کنند و در این خصوص دولت با دادن تسهیلات 85 درصد بلاعوض و 15 درصد آورده زارعان در جهت مکانیزه کردن آبیاری کشاورزان را یاری می‌کند/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.