امروزه با مراجعه به داروخانه‌ها و مراكز فروش محصولات بهداشتی محلول‌ها و دهانشویه‌های متنوعی را می‌توان یافت كه به‌صورت شیمیایی یا با منشأ گیاهی به‌صورت صنعتی تولید شده و برای سلامت و بهداشت دهان و دندان در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ مسواك گیاهی بزنید: استفاده از برگ خشك شده درخت بو تاثیر زیادی در پاكسازی دندان و سفید كردن آن دارد. این گیاه كه توسط برخی خانم‌های خانه‌دار برای از بین بردن بوی انواع گوشت هنگام طبخ غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاصیت دیگری نیز دارد و آن خاصیت سفیدكنندگی دندان و از بین بردن لك‌ها و رسوب‌های زرد رنگ روی آنهاست. برای استفاده از این برگ كافی است چند برگ خشك شده بو را آسیاب كنید و پودر به دست‌آمده از آن را با كمك مسواك مرطوب شده روی دندان‌ها بزنید.
 
معجون ضددرد: یكی از بهترین روش‌ها برای تسكین درد دندان در مواقع اورژانسی استفاده از تركیبی از عسل و پودر دارچین است. برای تهیه این مخلوط كافی است یك قاشق چای‌خوری پودر نرم شده دارچین را با 3 قاشق چای‌خوری عسل مخلوط كنید و آن را روی دندان و لثه خود بمالید. در صورتی كه از این مرهم سه‌بار در روز استفاده كنید درد دندان به‌طور كامل از بین می‌رود.
تقویت لثه‌ها با نشاسته: یكی از بهترین روش‌ها برای شست و شوی دهان و تقویت لثه استفاده از پودر نرم شده نشاسته و دارچین است. برای تهیه این تركیب كافی است 2 قاشق دارچین را با 4 قاشق نشاسته تركیب كرده و به خوبی هم بزنید. سپس مقدار اندكی از این تركیب را با آب مخلوط كرده و از آن برای شست‌وشوی دندان‌ها، لثه و دهانتان استفاده كنید. استفاده از این روش یك بار در روز در كنار شست‌وشوی سه‌گانه دهان با مسواك و خمیردندان توصیه می‌شود.
 
 
منبع: برترين ها
برچسب ها: دندان ، دارچین ، مسواک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.